ناگفته های محسن هاشمی از پدر / شوخی جالب رهبر انقلاب با فرزندان آیت الله هاشمی + فیلم

جمعه 6 مرداد 1396 - 17:45

محسن هاشمی رفسنجانی با حضور در برنامه «دست خط» پیرامون موفقیت خود در انتخابات، انتخاب شهردار تهران و اختلافات میان دانشگاه آزاد و وزارت علوم نکاتی را مطرح کرد.

العالم - ایران

«محسن هاشمی رفسنجانی» منتخب مردم تهران در پنجمین دوره شورای شهر با حضور در برنامه دست خط در پاسخ به سوال مجری برنامه درباره پیش بینی او از انتخابات شورای شهر و این که آیا فکر می کرد نفر اول تهران شود یا خیر، گفت: در سال های پیش فکر نمی‌کردم اما در یک ماه منتهی به انتخابات نظر سنجی ها نشان می داد نفر اول می‌شوم. پس از آنکه نفر اول شدم، کسی به من تبریک نگفت.

او درباره شباهت خود به پدر یا مادر گفت: در پیگیری کارها شبیه مادر می شوم چون در امور پیگیرتر هستند و از ایشان حساب هم می‌برم اما در صبوری به پدر شبیه هستم.

نفر اول انتخابات شورای شهر و روستا درباره انتخاب شهردار تهران گفت: انتخاب شهردار، بسته به نظر اعضای شورای شهر دارد و من به تنهایی در این مورد تصمیم گیرنده نیستم. اختلافاتی در شورای اصلاحات برای انتخاب شهردار وجود دارد، هرچند اختلافات طبیعی است و آن قدر زیاد نیست که بخواهیم به آن بپردازیم.

او درباره عملکرد شهرداری گفت: نقطه ضعف قالیباف، اولویت بندی او روی ساخت بزرگراه ها است در حالی که رفع آلودگی هوای تهران نیازمند توجه حداکثری بر حمل و نقل عمومی است. بدهی شهرداری تهران حدودا 20هزار میلیارد تومان است. فساد گسترده ای در شهرداری وجود دارد، همچون کارچاق کنی و گرفتن زیرمیزی ها که با شفا شدن امور و مکانیزه شدن فرآیندها این مشکل برطرف می شود.

بهترین شهردار تهران از نظر محسن هاشمی

محسن هاشمی اضافه کرد: بهترین دوره شهردای تهران از لحاظ عمل گرایی مربوط به دوران آقای کرباسچی و قالیباف بوده است.

محسن هاشمی رفسنجانی در پاسخ به این سوال که برخی شما را محافظه کار می دانند، گفت: چون من با عقلانیت صحبت می کنم عده ای فکر می کنند، محافظه کارانه رفتار می کنم.

محسن هاشمی در صنایع موشکی

نفر اول انتخابات شورای شهر و روستا درباره فعالیتش در حوزه موشکی اظهار کرد: به خاطر تخصصی که داشتم، وارد گروه تحقیقاتی موشک ها شدم و تا سال 76 ارتباطم با صنایع موشکی قطع نشد. حاج آقا دل رحم بودند و در آن زمان که جمله ای به اشتباه در سایت منتشر شد، بسیار به ضرر ما تمام شد.

او با اشاره به حمله موشکی سپاه گفت: من فکر می کنم، نتایج فعالیت های خود را گرفتیم و این اولین حرکت ما بود. باید تاکید کنم، نقطه زنی با موشک بسیار سخت است. این اقدام نشان داد که ایران می تواند به راحتی به دشمن حمله کند و فقط نباید به نابودی داعش توجه کرد بلکه پیام این اقدام سپاه مهم است.

فرزندان محسن هاشمی

او درباره وضعیت فرزندان خود گفت: عماد متولد 63 و در حال خواندن دکترا است. با بچه های بحث سیاسی می کنم و تفکرات فرزندانم به ابوی نزدیک تر است. یک نوه دارم اسمش «یاسمین» است. در حد پختن املت در خانه کار می کنم اما بیشتر کاری نمی توانم انجام دهم.

 شوخی رهبری در مورد فرزندان آیت الله هاشمی

محسن هاشمی رفسنجانی با اشاره به دیدار با مقام معظم رهبری گفت:  به آقا گفتم شما پدر ما باشید ایشان با شوخی فرمودند اینها حرف پدر خود را هم گوش نمی دادند. من گفتم با آنها صحبت می کنم تا حرف گوش کن شوند.

او درباره اختلافات سیاسی در سال 88 اضافه کرد: اختلاف جدی میان آیت الله هاشمی رفسنجانی و سران نظام وجود نداشت. در سال 88 به نحوه مدیریت ایراداتی بود ولی هیچ گاه دلخوری عمیقی در میان سران مطرح نبود.

محسن هاشمی رفسنجانی در پاسخ به این سوال که آیا موافق حضور ایشان در انتخابات بودید، گفت: من در سال 92 و هم در سال 84 با نامزدی آیت الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری مخالف بودم.

دیدار محسن هاشمی و محمود احمدی نژاد

او درباره دیدارش با محمود احمدی نژاد گفت: سال 84 آقای احمدی نژاد من را دعوت کردند و خواستند تا نامه ای را به ایشان برسانم. احمدی نژاد در این جلسه از علاقه خود نسبت به آیت الله هاشمی رفسنجانی صحبت کرد و پیشنهاداتی را نیز مطرح کرد. من وقتی علاقه زیاد ایشان به آیت الله هاشمی را دیدم به شوخی گفتم، حالا که این قدر به پدرم علاقه دارید چرا به نفع ایشان انصراف نمی‌دهید؟

او در پایان اظهار کرد: وزارت علوم همیشه با دانشگاه آزاد درگیر بود حتی در زمان ریاست جمهوری پدرم و این مشکل تنها باید با درایت حل شود. هرچند من طرف دانشگاه آزاد هستم.

بیشتر بخوانید: 

ماجرای کناره گیری احمدی نژاد از انتخابات به نفع آیت الله هاشمی + فیلم

محسن هاشمی در برنامه دست خط

پربیننده ترین خبرها