واکنش اتحادیه اروپا به آزمایش موشکی کره شمالی

واکنش اتحادیه اروپا به آزمایش موشکی کره شمالی
شنبه 7 مرداد 1396 - 00:26

اتحادیه اروپا پس از آزمایش موشک بالستیک کره شمالی در روز جمعه، این کشور را تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین الملل معرفی کرد.

العالم - اروپا

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل، اتحادیه اروپا در بیانیه ای اعلام کرد شلیک موشک بالستیک به وسیله کره شمالی نقض صریح تعهدات بین المللی این کشور است که در قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل به روشنی بیان شده اند.

در این بیانیه از کره شمالی خواسته شده است از هرگونه اقدامات تحریک آمیز بیشتر که می تواند به افزایش تنش های منطقه ای و  جهانی منجر شود خودداری کند.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشست ماه ژوئیه خود آزمایش های موشکی کره شمالی را محکوم کردند.

در این بیانیه آمده است فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا این موضوع را در روزهای آتی با وزرای امور خارجه کره جنوبی و دیگر شرکای بین المللی مورد بحث قرار خواهد داد.

قرار است موگرینی در نشست منطقه ای اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا موسوم به آ.سه.آن که در روزهای 6 و 7 اوت در مانیل پایتخت فیلیپین برگزار می شود شرکت کند.

وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون اعلام کرد آزمایش موشکی اواخر جمعه شب کره شمالی ظاهرا شامل پرتاب یک موشک بالستیک بین قاره ای دیگر از سوی پیونگ یانگ است.

شینزو آبه نخست وزیر ژاپن نیز اعلام کرد موشکی که کره شمالی پرتاب کرد احتمالا در آب های منطقه ویژه اقتصادی ژاپن فرود آمده است.

تازه ترین آزمایش موشکی کره شمالی تنها یک روز پس از سالگرد روزی که کره شمالی به نام پیروزی بزرگ جشن می گیرد صورت گرفت که در واقع سالگرد پایان جنگ کره در فاصله سال های1950 الی 1953 است. کره شمالی سعی می کند آزمایش های موشکی خود را در روزهایی نمادین که با اتفاقات تاریخی این کشور منطبق هستند، انجام دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها