شش نهاد ایرانی جدید در فهرست تحریم‌های آمریکا

شش نهاد ایرانی جدید در فهرست تحریم‌های آمریکا
شنبه 7 مرداد 1396 - 07:48

وزارت خزانه‌داری آمریکا ۶ نهاد ایرانی تابع گروه صنایع شهید همت را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

العالم - آمریکا

به نقل از یورو نیوز، به دنبال آزمایش موفقیت‌آمیز موشک ماهواره‌بر سیمرغ، واشینگتن تحریم های جدید مرتبط با موشک‌های بالستیک را علیه ایران اعمال کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا 6 نهاد ایرانی تابع گروه صنایع شهید همت شامل صنایع امیرالمؤمنین (ع)، صنایع شهید کریمی، صنایع شهید چراغی، صنایع شهید کلهر، صنایع شهید رستگار و صنایع  شهید ورامینی را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه خود درباره تحریم 6 نهاد تابعه گروه صنایع شهید همت آورده است: دولت آمریکا مانند گذشته به مقابله با فعالیت‌های موشکی بالستیک ایران ادامه خواهد داد؛ خواه این فعالیتها در حوزه پرتاب ماهواره به فضا باشد یا توسعه موشک‌های بالستیک و یا حمایت از حملات موشکی حوثی‌های یمن (جنبش انصارالله) به عربستان همانند آنچه طی چند روز گذشته اتفاق افتاد.

در ادامه این بیانیه آمده است: تحریم 6 صنعت تابعه گروه صنایع شهید همت بیانگر "نگرانی عمیق آمریکا از تداوم توسعه و آزمایش موشک‌های بالستیک توسط ایران و سایر رفتارهای تحریک‌کننده این کشور" است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین در بیانیه خود اعلام کرد 6 صنعت تابعه گروه صنایع شهید همت شامل صنایع شهید کریمی، صنایع شهید رستگار، صنایع شهید چراغی، صنایع شهید ورامینی، صنایع شهید کلهر و صنایع امیرالمؤمنین (ع) از این پس مشمول تحریم توقیف اموال بوده و اشخاص و شرکت‌های آمریکایی حق معامله با آنها را ندارند.

علاوه بر این، کلیه نهادهای مالی خارجی که به نوعی باعث تسهیل تبادلات آنها شده و تمام افرادی که به نوعی از فعالیت‌های آنها پشتیبانی کنند، مشمول تحریمهایی قرار می‌گیرند که ممکن است باعث توقیف دارایی‌های آنها در آمریکا شده یا دسترسی آنها به نظام مالی آمریکا را مسدود کند.

وزارت خارجه آمریکا نیز شب گذشته در واکنش به پرتاب موفقیت آمیز موشک ماهواره بر سیمرغ مدعی شد اقدام ایران در پرتاب آزمایشی این موشک بر خلاف روح توافق هسته ای (برجام) است.

سخنگوی این وزارتخانه همچنین در یک کنفرانس خبری مدعی شد ایران با آزمایش موشک ماهواره بر سیمرغ قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرد.

پربیننده ترین خبرها