سعودی ها دورغ ریاض را درباره حمله به مکه برملا کردند

سعودی ها دورغ ریاض را درباره حمله به مکه برملا کردند
شنبه 7 مرداد 1396 - 11:02

اندکی قبل از آنکه ائتلاف سعودی – آمریکایی ادعا کند "یمن موشک بالستیک به سمت مکه مکرمه شلیک کرده است"، ده ها تن از فعالان عربستانی در شبکه های اجتماعی تویتر، از شنیده شدن صدای انفجار شدیدی در طائف خبر دادند.

العالم - عربستان سعودی

بنابراین ثابت شد که همانطور که در پاسخ محمد علی الحوثی، رئیس کمیته انقلابی یمن آمده بود، این موشک ها منطقه طائف و به طور مشخص "الحویه" را هدف قرار داده بود نه مکه مکرمه را.

محمد علی الحوثی در یادداشت تویتری خود نوشت: "موشک بالستیک یمن پایگاه طائف را هدف قرار داد و طرح ادعای حمله موشکی به مکه گواهی ست بر اصابت دقیق این موشک به هدف". یک مقام آگاه در نیروی موشکی یمن نیز بر اظهارات الحوثی صحه گذاشته و گفت: "موشک های بالستیک یمن با اصابت دقیق به پایگاه هوایی ملک فهد، باعث آتش سوزی در این پایگاه و تأخیر در فرود هواپیماها در فرودگاه ملک عبدالعزیز در جده شد".

تنها چند دقیقه بعد از وقوع انفجار کاربران سعودی شبکه های اجتماعی سراسیمه از شنیده شدن صدای انفجار در طائف و مشخصا در الحویه ابراز نگرانی کردند. نکته جالب اینجاست که در این هشتگ محل رهگیری موشک یعنی "الحویه" دقیقا مشخص شده است که ده ها کیلومتر از مکه و 15 کیلومتر از طائف فاصله دارد. با این حساب چطور رسانه های سعودی اسیر چنین تناقضی در اعلام محل وقوع انفجار شده اند یا اینکه واقعا خواسته اند کینه خود را از اصابت دقیق این موشک ها به محل مورد نظر خالی کنند.

البته این اولین بار نیست که رسانه های سعودی پس از دریافت ضربه های دردناکی از این دست، به مردم عربستان و جهانیان دورغ می گویند. در 22 ژوییه نیز رسانه های سعودی اعلام کرده بودند که یک ژنراتور در استان ینبع منفجر شده است در حالی که منابع یمنی و ده ها تن از کاربران سعودی تویتر اعلام کرده بودند که یک فروند موشک دوربرد بالستیک به پالایشگاه نفت ینبع اصابت کرده است.

208

پربیننده ترین خبرها