لبنانی ها منتظر عملیات جدید علیه داعش

لبنانی ها منتظر عملیات جدید علیه داعش
شنبه 7 مرداد 1396 - 13:34

لبنانی ها پس از عملیات موفقیت آمیز رزمندگان مقاومت علیه گروه تروریستی جبهه النصره و تارو مار شدن آنان اکنون در انتظار آغاز عملیات علیه گروه تکفیری صهیونیستی داعش در بخشهایی از شرق لبنان هستند که در اشغال داعشی هاست.

العالم - لبنان

شبکه تلویزیونی المیادین در گزارشی اعلام کرد : از یک هفته قبل و با آغاز انتقال تجهیزات و تسلیحات نظامی به مناطق جرود القاع و راس بعلبک  در شرق لبنان، این مناطق به میدانی برای تحرکات ارتش لبنان تبدیل شده است.

تانک ها و توپخانه ها و خودروهای زرهی با هدف آماده سازی جبهه جدید ، در مناطق صعب العبور در شرق لبنان مستقر شده اند، این مناطق شامل مرتفعات، دشت ها و دره هایی از شمال جرود عرسال تا مرزهای سوریه در دورترین نقطه شمالی لبنان است. این تجهیزات به دور از تهدید مستقیم امنیتی تروریستهای داعش به این مکان منتقل شده است در شرایطی که پیش از این تروریست ها در این مناطق حملات و عملیاتی را علیه القاع و راس بعلبک داشته اند. حملاتی که در آنها تعدادی از هموطنان شهید یا زخمی شدند. در بیش از سه سال گذشته بخش زیادی از باغ های مرکبات و مزارع کشاورزی این مناطق به علت ناامنی هایی که گروههای مسلح ایجاد کرده بودند، آسیب دیده است. گروههای مسلح حاضر در سوریه نیز در این مدت، حملاتی را به برخی از این مناطق ترتیب داده بودند. 

گفته می شود نبرد با داعش در این مناطق چندان پیچیده نخواهد بود زیرا تمامی این مناطق از هر سو در محاصره قرار دارد و خط امدادرسانی داعش نیز در این مناطق مسدود شده است . 

مردم در انتظار ساعت صفر آغاز عملیات علیه داعش در این مناطق هستند و اهالی بقاع شمالی نیز امیدوارند گستره این عملیات به سرعت به مناطق تحت تسلط داعش در مرتفعات شرقی هم برسد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها