تولید اولین خودروی برقی ویژه مناطق صعب العبور

تولید اولین خودروی برقی ویژه مناطق صعب العبور
يکشنبه 8 مرداد 1396 - 13:26

یک شرکت نوپای آمریکایی به نام Bollinger Motors یک خودروی برقی با ۳۶۰ قدرت تولید کرده که با یک بار شارژ تا ۳۲۰ کیلومتر را طی می کند.

العالم - گوناگون

 

این خودرو که B۱ نام دارد، حدود ۶۰ هزار دلار قدرت دارد و طراحی آن به گونه ای است که علاوه بر بزرگراه ها می تواند در مسیرهای صعب العبور هم به راحتی حرکت کند. این درحالی است که اکثر خودروهای برقی رقیب به علت طراحی ظریف و شکننده چنین قابلیتی ندارند.

رابرت بولینگر سازنده این خودرو آن را در یک زمین کشاورزی در هوبارت در نزدیکی نیویورک تولید کرده و B۱ را اولین خودروی تمام برقی ورزشی توصیف کرده که می تواند در دشوارترین مسیرها حرکت کند.

خودروی یاد شده تنها ۱۳۳ کیلوگرم وزن دارد و دارای یک سیستم انتقال قدرت کامل و همین طور سیستم تعلیق خاص جاده های صعب العبور است. سیستم فرمان هیدرولیکی B۱ کاملا دست ساز است و موتور برقی آن قابلیت انتقال نیرو و درگیر کردن هر چهار چرخ آن را دارد. دو بسته باتری لیتیومی برای این خودرو طراحی شده که ۶۰ تا ۱۰۰ کیلووات ساعت انرژی تولید می کنند. شارژ کامل این باتری ها به ۷۵ دقیقه زمان نیاز دارد.

شتاب صفر تا صد این خودرو ۴.۵ ثانیه است و حداکثر سرعت آن به ۲۰۵ کیلومتر در ساعت می رسد. تحویل این خودرو بعد از دریافت سفارش ها ظرف ۱۹ ماه آینده انجام می شود.

منبع : mehrnews

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها