نخستین کاروان حجاج ایرانی عازم سرزمین وحی شدند

نخستین کاروان حجاج ایرانی عازم سرزمین وحی شدند
يکشنبه 8 مرداد 1396 - 12:39

صبح امروز با حضور استاندار هرمزگان عملیات انتقال زائران بیت‌الله الحرام سال جاری با انجام شماره پرواز ۱۶۱۴ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" ساعت 8 صبح امروز هشتم مردادماه از فرودگاه بندرعباس به مقصد فرودگاه مدینه منوره آغاز شد.

العالم- ایران 

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در استان هرمزگان گفت: این زائران در ۱۱ کاروان برای به‌جا آوردن مناسک حج تمتع از فرودگاه بندرعباس عازم سرزمین وحی می‌شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی معصومی با اشاره به اینکه امروز نفر با یک پرواز به سرزمین وحی اعزام می‌شوند، افزود: امسال یک هزار و ۶۱۹ نفر با ۱۱ کاروان و ۶ پرواز در روزهای ۸ ، ۹ ، ۱۰ و ۱۱ مرداد به مناسک حج ابراهیمی مشرف خواهند شد.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در استان هرمزگان با بیان اینکه ۸۰۲ نفر از زائران مرد و ۸۱۷ نفر زن هستند، اضافه کرد: جوان‌ترین زائر هرمزگانی ۱۳ سال و مسن‌ترین آن‌ها ۹۸ سال دارند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مدت سفر زائران ۳۶ تا ۳۷ روز است، خاطرنشان کرد: زائران پس از اقامت ۵ روزه در مدینه، 27 روز در مکه حضور خواهند داشت.

حجت‌الاسلام معصومی افزود: همه اقدام‌های لازم از جمله واکسن، آموزش مناسک حج و کلاس‌های توجیهی برای زائران برگزار شده و محل اسکان آن‌ها هم در مکه و مدینه آماده است.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در استان هرمزگان خاطرنشان کرد: حاجیان هرمزگانی پانزدهم و شانزدهم شهریور به کشور بازمی‌گردند.

تمهیدات ویژه برای خروج و بازگشت حاجیان

مدیرکل فرودگاه‌های استان هرمزگان در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: چمدان‌ها و بار زائرین اولین کاروان حجاج هرمزگانی صبح روز گذشته(7 مرداد) جهت بازرسی توسط نیروی‌های پلیس فرودگاه و تحویل به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی وارد ترمینال خارجی ( ترمینال یک ) فرودگاه بین‌المللی بندرعباس شده بود.

محمود امانی بنی افزود: کاروان اعزامی امروز اولین حاجیان ایرانی هستند که وارد سرزمین وحی خواهند شد، برنامه پرواز به مقصد مدینه  ساعت 8 صبح اعلام‌شده است و زائرین قبل از مراجعه به ترمینال یک در مسجد صاحب‌الزمان(عج) فرودگاه بندرعباس اسکان خواهند داشت و پس‌ از آن  به‌صورت متناوت جهت چک و بازرسی به ترمینال خارجی اعزام می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) وظیفه اعزام حاجیان به سرزمین وحی را در قالب 11 کاروان و با 6 سورتی پرواز به عهده خواهد داشت.

امانی بنی تصریح کرد: تجهیزات و تسهیلات خاصی برای خروج و بازگشت حاجیان  لازم  است که تمهیدات خاصی برای این مهم اندیشیده شده که این تسهیلات در اختیار زائران بیت‌الله الحرام قرار خواهد گرفت.

این مقام مسئول در پایان اضافه کرد: خوشبختانه با هماهنگی همه‌جانبه ارگان‌های مرتبط، مشکلی در خروج و ورود پروازها وجود نخواهد داشت.

سال 94 در فاجعه رمي جمرات در منا هم‌زمان با عيد قربان 464 زائر ايراني به شهادت رسیدند که در مجموع 645 نفر حاجي متشکل از 642 زائر، سه مدير و معاون كاروان از استان هرمزگان در قالب 6 كاروان به خانه خدا اعزام‌ شده بودند كه همه آن‌ها در صحت و سلامت به استان بازگشتند.

ایسنا 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها