ساخت پهپاد جدید توسط متخصصان کشور

ساخت پهپاد جدید توسط متخصصان کشور
يکشنبه 8 مرداد 1396 - 20:10

طراحی و ساخت نمونه آزمایشگاهی یک پرنده بدون سرنشین کوادرو ایرشیب عنوان طرحی در حوزه بین‌المللی است که با پشتیبانی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران توسط محققان کشور انجام شده است.

العالم - گوناگون

این طرح ترکیبی از پیکره‌بندی یک پرنده چهارپره و کشتی هوایی است. با توجه به اینکه هریک از پرنده‌های چهارپره و کشتی‌های هوایی دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند، بنابراین محققان در طرح ارائه شده با ترکیب پیکره‌بندی هر دو وسیله پرنده و ارائه یک طرح جدید به دستاوردهای متعددی دست یافتند که از جمله افزایش مداومت پروازی، افزایش حاشیه استاتیکی عمودی به منظور افزایش پایداری، کاهش آلودگی هوا را می‌توان نام برد.

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، در واقع ماموریت اصلی این پرنده بدون سرنشین، تصویربرداری هوایی و مخابره اطلاعات با ایستگاه زمینی است، البته هدف اصلی در این مرحله از اجرای طرح تنها ساخت نمونه آزمایشگاهی ارائه شده است، ولی در فازهای بعدی این طرح قابلیت تولید صنعتی جهت کاربردهای کشاورزی، محیط زیست، کنترل ترافیک و ... را دارد. به بیان دیگر، هدف نهایی طرح ارائه شده صنعتی شدن و رسیدن به تولید انبوه است؛ زیرا طرح فوق یک طرح ابتکاری در حوزه بین‌المللی محسوب شده و دارای ویژگی‌های متعددی بوده که این ویژگی‌ها نشأت گرفته از یک دانش کاملا بومی است.

منبع : isna

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها