رشد مصرف برق در ایران غیرعادی است

رشد مصرف برق در ایران غیرعادی است
يکشنبه 8 مرداد 1396 - 18:04

وزیر نیرو گفت: رشد مصرف برق در عرف دنیا مشخص است اما در برخی از استان های کشور به حدود 20 درصد رسیده است که قابل تحمل نیست.

العالم - ایران

حمید چیت چیان در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم افتتاح 59 طرح پست انتقال و توزیع برق افزود: باید روش های مدیریت بار و مصرف مورد توجه قرار گیرد و هدف گذاری کردیم رشد مصرف را سالانه 2 درصد کاهش دهیم تا در سال های آینده پاسخگوی نیاز مشترکان باشیم.

وی با اشاره به اینکه برای تولید هزار مگاوات برق 4 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز است ف افزود: درآمدهای کنونی صنعت برق پاسخگوی این نیاز نیست و اعتبارات دولتی نیز اختصاص داده نمی شود بنابراین لازم است رشد مصرف را  کنترل کنیم.

چیت چیان تاکید کرد: لوازم برقی زیادی تولید می شود که کارایی لازم را ندارد اما قیمت آنها ارزان و مصرف برق آنها نیز زیاد است که فشار زیادی نیز به صنعت برق تحمیل می کند.

وی افزود: هر دستگاه برقی بدون کیفیت که وارد کشور می شود چندین برابر قیمت آن باید سرمایه گذاری صورت گیرد تا برق مورد نیاز آن دستگاه تامین شود که این روند نادرست باید اصلاح شود.

وی به پروژه های امروز که در برق منطقه ای تهران افتتاح شد ، اشاره کرد و گفت: تلاش همکاران برای افتتاح این طرح ها قابل تقدیر است چون در طول یکسال  احداث خطوط  63 کیلوولت نسبت به پارسال هفت برابر شده است.

شنبه؛ اوج مصرف برق در تهران

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ گفت: روز شنبه مصرف برق تهران به 4 هزار و 550 مگاوات رسید که رشد 5 درصدی نشان می دهد.

حسین صبوری در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما گفت: این رقم پارسال در دوم مرداد 4 هزار و 364 مگاوات بود.

وی از شهروندان تهرانی خواست صنعت برق را مانند گذشته همراهی کنند تا از تابستان به خوبی عبور کنیم و برق مورد نیاز آنها را بتوانیم تامین کنیم.

صبوری در زمینه خاموشی های پراکنده در تهران نیز گفت: خاموشی برنامه ریزی شده در سطح تهران نداشتیم و خاموشی های موردی، فنی یا تک خاموشی بوده و این در حالی است که برغم رشد مصرف بالا خاموشی های امسال نسبت به پارسال کاهش چشمگیری پیدا کرده است.

 

خبرگزاری صدا و سیما

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها