بحرین: به مصر پایگاه نظامی نداده‌ایم

بحرین: به مصر پایگاه نظامی نداده‌ایم
يکشنبه 8 مرداد 1396 - 23:21

وزیر امور خارجه بحرین، ایجاد پایگاه نظامی مصر در یکی از جزایر بحرین در منطقه خلیج فارس را تکذیب کرد.

العالم - بحرین

در پی انتشار اخباری در خصوص ایجاد پایگاه نظامی مصر در یکی از جزایر بحرین در منطقه خلیج فارس، وزیر امور خارجه بحرین این اخبار را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری دولتی عراق از منامه، خالد بن أحمد آل خلیفه وزیر خارجه بحرین ضمن تکذیب گزارش ها درباره ایجاد پایگاه نظامی مصر در این کشور گفت: این مسایل صرفا اخبار رسانه ای است.

وی درباره همکاری نظامی بحرین و مصر در جزایر  حوار در آب های بحرین خاطر نشان کرد که  این همکاریهای نظامی  از چند دهه گذشته وجود داشته است و هر ساله تمرین های نظامی و همکاری نظامی میان دو کشور صورت می گیرد  و همچنان ادامه دارد ولی این امر هیچ ارتباطی به منطقه خاصی ندارد  و گزارش های منتشره در این خصوص  فقط اخبار رسانه های گروهی است .

سامح الشکری وزیر خارجه مصر نیز در کنفرانس خبری مشترک روز یکشنبه خود با همتایان بحرینی ،عربستانی و اماراتی خود در پایتخت بحرین در این زمینه تصریح کرد روابط عمیقی میان دو کشور وجود دارد و همکاریهای نظامی در تمامی زمینه ها برقرار است  و این امر می تواند امنیت ملی عربی ، امنیت بحرین و امنیت مصر و تمامی کشورهای برادر را تامین و تقویت کند.

شایان ذکر است برخی از رسانه های گروهی از جمله مجله الاهرام العربی  چاپ مصر در روزهای اخیر اعلام کردند کار تاسیس یک پایگاه نظامی  مصری در جزایر حوار در بحرین در دو کیلومتری خاک قطر اغاز شده است  و این امر در چارچوب پاسخ رد شدن شروط و خواسته های این کشورها توسط قطر صورت گرفته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها