گرسنگی و بیماری در کمین میلیون ها یمنی

گرسنگی و بیماری در کمین میلیون ها یمنی
دوشنبه 9 مرداد 1396 - 12:04

یک روزنامه انگلیسی نوشت : بیماری وبا هر ساعت جان یکی از مردم یمن را می گیرد مردمی که در فقیرترین کشور عربی زندگی می کنند و گرفتار جنگ هستند ولی جهان این جنگِ دو ساله را نادیده می گیرد.

العالم یمن

خبرگزاری یمنی " خبر " روز دوشنبه به نقل از روزنامه تایمز چاپ انگلیس اعلام کرد : بیماری و گرسنگی جان میلیون ها یمنی را با خطر روبرو کرده است و بیمارستان ها ، خانه ها و تأسیسات آبی نیز در مباران های عربستان سعودی نابود می شود.

خبرنگار تایمز در یمن اعلام کرد : بخش کودکان بیمارستان " صداقت " در عدن در جنوب یمن مملو از بیماران است. این بیمارستان هر روز حدود 100 فرد مبتلا به بیماری وبا را پذیرش می کند بیماری که ساختۀ دست انسان است و در این جنگ گریبان مردم را گرفته است جنگی که جهان گهگاه به آن توجه می کند و می توان گفت که چه بسا آن را نادیده می گیرد.
این روزنامه انگلیسی افزود : یمن که  فقیرترین کشور در میان کشورهای عربی است ، در 2 سال گذشته به آماج حملات هوائی همسایه ثروتمندش یعنی عربستان سعودی تبدیل شده است.  

بر اساس این گزارش،بیمارستان ها قربانی جنگ شده اند زیرا فقط نیمی از بیمارستان ها با همۀ توان و ظرفیت خود خدمت رسانی می کنند . هر چند درمان بیماری وبا آسان است ولی این بیماری هر ساعت جان یک یمنی را می گیرد. از آوریل 2017 ک وبا در یمن شیوع پیدا کرد ، حدود 2 هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

سازمان ملل متحد اعلام می کند : گرسنگی نیز خطر دیگری در یمن است که از زمان آغاز جنگ برای مردم این کشور نام آشنا بوده است . میانگین سوء تغذیه حاد در یمن 200 درصد افزایش یافته است و بیش از 2 میلیون کودک یمنیِ زیر 5 سال احتمالاً با مرگ آرام روبرو خواهند شد .                                                                                    

سازمان ملل اعلام کرد : یمن با بزرگترین بحران بشری روبرو است و هم اکنون 7 میلیون نفر در آستانۀ گرسنگی هستند.

تایمز نوشت : جای تعجب است که چرا رسانه های بین المللی گزارش های فوری درباره وقایع یمن منتشر نمی کنند. جواب اینجاست : چونکه عربستان سعودی مانع ورود خبرنگاران به یمن می شود.

این روزنامه در پایان گزارش خود نوشت : مقامات سعودی یک هواپیمای امدادی را که حامل گروهی از خبرنگاران بود و همۀ آنها روادید دریافت کرده بودند ، از ورود به یمن بازداشتند.  

214

پربیننده ترین خبرها