قطر: مانعی برای جام جهانی ۲۰۲۲ وجود ندارد

قطر: مانعی برای جام جهانی ۲۰۲۲ وجود ندارد
دوشنبه 9 مرداد 1396 - 14:17

دبیرکل کمیته عالی جام جهانی قطر، طرف‌های قرارداد ساخت استادیوم‌های این کشور را مطمئن کرد که تمام مصالح موردنیاز آنها در زمان مناسب تأمین می‌شود و از این بابت جای هیچ نگرانی نیست.

العالم-آسیا

بلومبرگ گزارش داد، توانایی مالی قطر و همچنین بازه زمانی ۵ ساله تا برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲، مانع از آن می شود که رویای میزبانی این رویداد ورزشی به کابوسی برای دوحه تبدیل شود.

در همین راستا، «حسن التاوادی» دبیرکل کمیته عالی جام جهانی قطر اعلام کرد: برای هر چالشی که با آن مواجه می شویم، به سرعت راه حل های زیادی پیدا می شود.

وی ادامه داد: با مقاطعه کاران همکاری می کنیم تا حصول راه حل بلند مدت برای تامین و همچنین جایگزینی منابع را تضمین کنیم.

با این حال وی از هزینه های احتمالی طرح سخنی به میان نیاورد.

گفتنی است بحران شورای همکاری خلیج فارس و قطع روابط عربستان سعودی، بحرین، امارات و مصر با قطر؛ این نگرانی را به وجود آورده که مبادا ادامه تنشها، میزبانی این کشور از جام جهانی ۲۰۲۲ را به مخاطره بیاندازد.

تحریم قطر انتقال مصالح ساختمانی به این کشور را که مشغول ساخت ۸ استادیوم ورزشی است با مانع روبرو ساخته حال آنکه تسهیلات در دست احداث با خطوط جاده ای و ریلی فاصله زیادی دارند.

حالا قطر می گوید حاضر است برای حفظ میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ هزینه بیشتری را صرف کند. به این ترتیب، فولاد مالزی جایگزین محموله هایی شده که پیشتر از سوی عربستان سعودی تامین می شد. عمان هم مسئول ارائه مصالحی است که در اصل به سفارش امارات تامین می شود. در این میان، چین هم قول مساعد برای افزایش همکاری داده است و جالب آنکه برخی تامین کنندگان هم که در کشورهای تحریم کننده مستقر هستند، مسیر حرکت محموله‌ها را به سمت بنادر عمان تغییرجهت داده و از این طریق آنها را وارد  قطر می‌ کنند.

مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها