عروس مقیم انگلیس چگونه فریب داعش خورد

عروس مقیم انگلیس چگونه فریب داعش خورد
دوشنبه 9 مرداد 1396 - 19:45

همسر یک تروریست انگلیسیِ داعش از وضعیت دختران نوجوان انگلیسی که عروس داعش شدند و نیز از مشکلاتش پس از سه ماه ازدواج سخن گفت.

العالم ـ اروپا

روزنامه دیلی میل انگستان در گزارشی نوشت که اسلام مدحت دختر 23 ساله مغربی با یک جوان انگلیسی افغانی تبار به نام احمد خلیل ازدواج کرد که در نزدیکی لندن زندگی می کرد.

پس از ازدواج همسرش به او گفت که بخاطر شغل جدیدش باید به ترکیه سفر کنند و در آنجا در انتظار دریافت مدارک رسمی برای زندگی در انگلستان باشند. اما اسلام مدحت می گوید که سه ماه پس از ازدواج به زور مرا به سوریه برد و احمد خود به جرگه داعشی ها پیوست.

این زن مغربی در شهر رقه سوریه با دوقلوهای تروریست منچستر و 3 دانش آموز نوجوان که از شرق لندن برای پیوستن به داعش فرار کرده بودند و نیز برخی زنان عناصر مسلح داعش از بریستول و گلاسکو، هم خانه شده بود.

سپس به خانه ای در منبج واقع در 75 کیلومتری رقه منتقل شد که در آنجا همسایگانی از لندن داشت. به نوشته دیلی میل، هر از گاهی برخی افراد به اوسر می زدند. از جمله دختری از شهر کنت امریکا به نام "بیوه سفید" که زن یکی از تروریستهای داعش بود، و نیز برخی دختران دانش آموز به نامهای بنتال گرین و خدیجه سلطانه و امیره بیس و شامیما بیگم به او سر می زدند.

اسلام مدحت افزود: همه در آنجا همدیگر را می شناختند. در طول روز تلفنی با همدیگر صحبت می کردیم. خدیجه سلطانه که 17 سال داشت، یکی از دوستانش بود و در همسایگی او می زیست تا اینکه سال گذشته دریک حمله هوایی کشته شد. خدیجه سلطانه همسر یک اسکاتلندی پاکستانی تبار از گلاسکو بود.

طبق گزارش این روزنامه انگلیسی، اسلام مدحت بسیار تلاش کرد تا شوهرش را به فرار از جهنم داعش متقاعد کند اما همسرش بارداری وی را بهانه می کرد؛ تا اینکه در سال 2014 برای جنگ علیه کردها به کوبانی ارسال شد و در آنجا کشته شد.

اسلام مدحت پس از زایمان بار دیگر با یک تروریست افغانی ازدواج کرد؛ اما از او طلاق گرفت و برای بار سوم با یک استرالیایی هندی تبار به نام ابوعبدالله افغانی ازدواج کرد که این امر سبب شد تا بتواند از داعش فرار کند.

وی پس از تولد فرزند دومش با همسایگان انگلیسی خود توافق کرد تا از آنجا فرار کنند. آنها هنگام خروج از رقه برای حضور در مراسم ازدواج پا به فرار گذاشتند تا اینکه به مناطق تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک رسیدند.

210

پربیننده ترین خبرها