دستگیری تعدادی نظامی ترکیه ای به اتهام شکنجه پناهندگان سوری+ویدئو

دوشنبه 9 مرداد 1396 - 22:54

تعدادی از نظامیان ترکیه ای که ویدئوی رفتار نامناسب آنان با تعدادی از پناهندگان سوری منتشر شده است، امروز به دستور مقام های ارشد ارتش بازداشت شدند.

العالم ـ ترکیه

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم در ویدئویی که "سازمان جوانان مدنی سوریه" منتشر کرد نیروهایی با لباس نظامی در حال شکنجه و توهین به پناهندگان سوری هستند.

در این ویدئو که به سرعت در شبکه های اجتماعی و یوتیوب منتشر شد، شماری از نظامیان که گفته می شود ترک هستند، در حال ضرب و شتم برخی افراد هستند تا آنجا که برخی از آنها از شدت کتک نزدیک بود از حال بروند.

این در حالی است که یک سایت ترکیه ای گزارش داد که مقامات ترکیه صبح امروز درباره این ویدئو که نیروهای امنیتی در آن در حال شکنجه و توهین به پناهندگان سوری در محلی نامعلوم هستند، به تحقیق پرداختند و سپس ستاد کل ارتش ترکیه از بازداشت شماری از نظامیان خود خبر داد که شماری از پناهندگان را که به صورت غیرقانونی وارد ترکیه شده بودند، مورد ضرب و شتم قرار می دادند.

در بیانیه ای که ستاد کل ارتش ترکیه شامگاه یکشنبه صادر کرد، آمده است که با این گونه رفتارها به شدت مخالفت می کند و این نظامیان را فورا بازداشت کرده است تا تدابیر قانونی لازم علیه آنها اتخاذ شود.

همچنین بر طبق این بیانیه، 4 پناهنده سوری که در ویدئو ظاهر شدند، پس از انجام معاینات پزشکی و اطمینان از وضعیت سلامت آنها، بر طبق قانون ترکیه، به خاک سوریه بازگردانده شدند.

ویدئوی مزبور که اخیرا در شبکه های اجتماعی منتشر شد و تاریخ آن به روز جمعه گذشته باز می گردد، از جانب بسیاری از فعالان ترک و عرب محکوم شد.

در این ویدئو شماری از نظامیان ترکیه در حال ضرب و شتم 4 جوان سوری هستند و از آنها درباره علت ورود به خاک ترکیه سوال می کنند و آنها را وادار می کنند تا به سوریه بازگردند. همچنین آنها را تهدید می کنند در صورتی که یکبار دیگر وارد خاک ترکیه شوند با مجازات شدید روبرو خواهند شد.

210

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها