فارن‌پالیسی:

پاره کردن برجام بهترین رویداد ممکن برای ایران خواهد بود

 پاره کردن برجام بهترین رویداد ممکن برای ایران خواهد بود
دوشنبه 9 مرداد 1396 - 22:36

یک مجله آمریکایی روز دوشنبه نوشت پاره کردن توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 (برجام) بهترین رویداد ممکن برای ایران خواهد بود.

العالم-ایران

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم فارن‌پالیسی افزود: «توافق هسته‌ای ایران، بسیار معیوب است. مدت زمان آن کوتاه و تهران را به شرایط حداقلی مورد نیاز و مورد توافق در جهان برای راستی‌آزمایی‌های موثر ملزم نمی‌کند. علی‌رغم این، اقدام دونالد ترامپ برای فسخ آن در حال حاضر، اشتباه است.»

مجله آمریکایی تاریخ انقضای کوتاه مدت این توافق را یکی از مشکلات آن دانسته و افزود: «پاره کردن توافق، الان این مشکل را پیچیده‌تر خواهد کرد. ترامپ باید به دنبال توافقی طولانی‌تر باشد، نه توافقی کوتاه‌مدت‌تر.»

فارن‌پالیسی در ادامه نوشته است: «موضوع بدتر آنکه با آزاد شدن صدها هزار دلار از دارایی‌های ایران و تأیید مقادیر مشابه سرمایه‌گذاری و مبادلات تجاری، ایران همین حالا از مزایای فراوان توافق هسته‌ای برخوردار شده، در حالی که این اتفاق برای طرف‌های دیگر رخ نداده است.»

رسانه آمریکایی همچنین تصریح کرده در صورتی که آمریکا توافق هسته‌ای با ایران را لغو کند، ایجاد اجماع جهانی برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران غیرممکن خواهد بود./فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها