تقدیر نماینده سازمان ملل از نیروهای الحشد الشعبی

تقدیر نماینده سازمان ملل از نیروهای الحشد الشعبی
سه شنبه 10 مرداد 1396 - 04:53

نماینده ویژه سازمان ملل در امور عراق از نقش نیروهای الحشد الشعبی در آزادی شهرها و حفاظت از شهروندان تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار شبکه  العالم، یان کوبیش در دیدار با شیخ قیس خزعلی دبیرکل جنبش عصائب الحق عراق در بغداد ضمن ابلاغ تقدیر اعضای شورای امنیت از نقش الحشد الشعبی در آزادسازی شهرها از دست تروریست های داعش و حفاظت از جان و مال شهروندان، بر حمایت بین المللی از پرونده آوارگان و بازسازی مناطق آزاد شده و همچنین حمایت اقتصادی از استانهایی که قربانی جنگ علیه داعش شده اند تاکید کرد.

وی همچنین به تغییر موضع کشورهای عربی و بویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس در ارتباط با عراق جدید بعد از نابودی داعش اشاره کرد.

دراین دیدار شیخ خزعلی بیان کرد : در روزهای نزدیک آینده شاهد آغاز عملیات آزاد سازی ناحیه تلعفر با مشارکت گسترده نیروهای الحشد الشعبی  به همراه سایر نیروهای مسلح خواهیم بود.

وی همچنین به سه اصل مهمی که نیروهای الحشد الشعبی به آن پایبند اشاره کرد اصل اول پایان هرگونه بحث و جدل درباره آینده نیروهای الحشد الشعبی به عنوان یک اصل ملی که براساس ان تاکید می شود الحشد الشعبی حامی تمام عراقی هاست، نه یک گروه و طائفه خاص، اصل دوم اینکه مرجعیت عالی الحشد الشعبی و همچنین تمام عراقی ها آیت الله سید علی سیستانی هستند و اصل سوم  وجود قانون ارتباط الحشد الشعبی با فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق است.

پربیننده ترین خبرها