دهقانی: آمریکا می‌خواهد ایران برجام را برهم زند

دهقانی: آمریکا می‌خواهد ایران برجام را برهم زند
سه شنبه 10 مرداد 1396 - 09:17

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه «هدف آمریکا برهم زدن برجام توسط ایران است» گفت: جمهوری اسلامی ایران براساس سیاست عقلایی و منطقی به برجام پایبند است و در برابر تمامی اقدامات آمریکا نیز ایستادگی می‌کند

العالم- ایران 

کمال دهقانی اظهار داشت: برجام توافق بین‌المللی است که در دولت قبلی آمریکا امضا شده و براساس قطعنامه شورای امنیت و مصوبه شورای امنیت سازمان ملل برای همه کشورها لازم الاجرا است.

وی یادآور شد: دولت قبلی آمریکا برای حفظ منافعش پای میز مذاکره آمد و حتی اذعان کرد که تحریم‌ها در ایران اثری ندارد. بعد از آن دولت آمریکا با پی بردن به این موضوع که اهرم فشار به ایران تاثیرگذار نیست، توافق برجام را پذیرفتند و به دنبالش کم کم تحریم‌ها رنگ باخت.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: با روی کار آمدن دولت جدید آمریکا، ترامپ می‌خواهد با ایجاد جو روانی در جامعه جهانی تحریم‌ها را برگرداند. به همین دلیل با تبلیغات منفی علیه جمهوری اسلامی ایران با ادعای کمک به تروریسم، حقوق بشر و کمک‌های تسلیحاتی سیاست‌های خصمانه‌اش را دنبال می‌کند.

به گفته دهقانی هدف آمریکا برهم زدن برجام توسط ایران است، حال اینکه ما براساس سیاست عقلایی و منطقی و منافع ملی کشور به معاهدات بین‌المللی پایبند هستیم. البته اگر طرف مقابل بخواهد اقدامی برخلاف تعهد برجام انجام دهد ما ساکت نمی‌نشینیم و براساس قانون اقدام متقابل و متناسب تصمیم‌گیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: از طرف دیگر براساس تاکیدات رهبر درباره برجام رویکردمان تعامل سازنده با جهان در چارچوب اعتماد متقابل است. اما اگر بد عهدی صورت گیرد ما نیز رفتار دیگری خواهیم کرد.

دهقانی در ادامه با تاکید بر اینکه «آمریکا در انزوا قرار دارد» گفت: با توجه به پایبندی ایران به انجام تعهداتش در برجام در برابر نقض این توافق از سوی آمریکا، اتحادیه اروپا، روسیه و چین و سایر کشورهای شورای امنیت نیز با این رویکرد آمریکا موافق نیستند. از این رو آمریکا در انزوا قرار گرفته و روز به روز سیاست ایران تقویت می‌شود.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها