ظریف در جمع خبرنگاران:

نگاه سازمان‌ همکاری اسلامی باید به آزادی قدس و بازگرداندن آن به مردم فلسطین معطوف باشد

نگاه سازمان‌ همکاری اسلامی باید به آزادی قدس و بازگرداندن آن به مردم فلسطین معطوف باشد
سه شنبه 10 مرداد 1396 - 12:26

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: سازمان‌ همکاری اسلامی باید توجهش به آزادی قدس و بازگرداندن آن به مردم فلسطین معطوف شود.

العالم _ ایران

به گزارش خبرنگار اعزامی العالم به ترکیه؛ محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه که صبح امروز برای شرکت در نشست وزرای خارجه کشورهای اسلامی در حل بحران فلسطین به ترکیه سفر کرده است، در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر ضرورت تشکیل این جلسه اضطراری در ترکیه گفت: همانطور که می‌دانید این جلسه در فرصت کوتاهی تشکیل شده و البته جلسه کمیته اجرایی است که برای اعضای سازمان کنفرانس اسلامی تشکیل شده است. هر چند ما عضو کمیته اجرایی نیستیم، اما سال گذشته رئیس آن بودیم.

وی تصریح کرد: به دلیل محدود بودن این جلسه نباید انتظار داشت که همه وزرا حضور داشته باشند، اما به نوعی یک هماهنگی میان کشورهای اسلامی است. چرا که در برابر حرکت جدید رژیم صهیونیستی و ادامه سیاست‌های سیاست‌هایی که تلاش برای تغییر هویت و تغییر ترکیب سرزمین اشغالی مخصوصا قدس شریف و یهودی کردن آن است، می‌ایستد.

رئیس دستگاه دیپلماسی با ابراز تأسف از توطئه رژیم صهیونیستی در برخی کشورهای اسلامی بیان داشت: به دلیل پرداختن کشورهای اسلامی به موضوعات دیگر، اشغال‌گری اسرائیل رنگ باخته است و اهداف غیر ضروری دیگری جای آن را گرفته و مقاومت جدی هم از سوی جهان اسلام نشده است به همین دلیل این اجلاس از طرف دوستان ما در ترکیه برای برخورد با این موضوع به تصویب رسیده است.

ظریف گفت: حضور در این جلسه برای ما یک فرصت است. چرا که دلیل تشکیل سازمان همکاری‌های اسلامی در ابتدا موضوع فلسطین و آتش زدن مسجد‌الاقصی بوده است و ما هم امیدواریم بتوانیم در رسیدن به اهداف متعالی این سازمان همکاری لازم را داشته باشیم.

وزیر امور خارجه گفت: امیدوارم که تصمیم‌هایی که در این اجلاس گرفته می‌شود مناسب با اقدام بین‌المللی باشد و رژیم صهیونیستی را متوقف کند و مانع از آن شود که این رژیم بدون هیچ نگرانی از عواقب جنابتکارانه خود علیه مردم فلسطین اقدام کند.

وی بیان داشت: سیاست‌های رژیم صهیونیستی در واقع تجاوز به حقوق مردم فلسطین است و لازم است که کشورهای اسلامی و منطقه در این برهه از زمان هشیار باشند و اجازه ندهند رژیم صهیونیستی موفق شود که جهان اسلام را از خطر اصلی منحرف کند و به موضوعات حاشیه‌ای بکشانند. متأسفانه امروز جهان اسلام با مشکلات اساسی چون افراط‌گرایی و تروریسم رو به رو است و مشکل صهیونیسم هم خطری است که به همه این مشکلات دامن می‌زند.

ظریف با تأکید بر مسئله فلسطین گفت: ما باید توجهامان را در سازمان‌ همکاری اسلامی در آزادی قدس و بازگرداندن آن به مردم فلسطین و مسلمانان معطوف کنیم و هماهنگ باشیم و از این سازمان برای این هدف بیشترین استفاده را ببریم.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها