دفاع مقدس و نمادهای فرهنگ ایرانی در روسیه

دفاع مقدس و نمادهای فرهنگ ایرانی در روسیه
سه شنبه 10 مرداد 1396 - 13:19

 همزمان با برگزاری مسابقات رزمی بین المللی روسیه -2017 با حضور 28 کشور از جمله ایران، غرفه فرهنگ و تمدن ایرانی و دفاع مقدس در محل اصلی برگزاری این رقابت ها در بوستان پاتریوت نزدیک شهر مسکو برپا شده است.

العالم-اروپا

 در این نمایشگاه که تا پایان سومین دوره مسابقات رزمی سالانه روسیه (22 مرداد) ادامه دارد و با برنامه ریزی رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه بر پا شده است، داستان ها، تصاویر جبهه ای و همراهی های مردمی پشت جبهه، شرح عملیات مختلف دفاع مقدس و نتایج آن با پوسترهای مربوط به جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به زبان روسی ارائه شده است.
همچنین در غرفه جمهوری اسلامی که کنار غرفه های 24 کشور دیگر فعالیت می کند، معرفی گردشگری در ایران، صنایع دستی گوناگون از جمله خاتم کاری، نگارگری، میناکاری، دستافرینه های طلایی و نقره، آثار برتر خوشنویسی و بافته های سنتی به نمایش در آمده است.
با توجه به بازدید فرماندهان و اعضای تیم های نظامی شرکت کننده در رقابت ها و همچنین شهروندان روس از غرفه ایران به ویژه بخش آثار مربوط به دفاع مقدس، توضیحات به دو زبان روسی و انگلیسی نیز به بازدیدکنندگان ارائه می شود.
کاروان نظامی ایران در بخش های مختلف سومین دوره مسابقات رزمایشی بین المللی روسیه که افزون بر این کشور در چین، بلاروس، جمهوری آذربایجان و قزاقستان نیز برگزار می شود، شرکت دارند.
برپایه اطلاعات اعلام شده، در حالیکه ایران در دوره گذشته در هفت رشته بیاتلون تانک (نبرد تانک ها) نفربر، غواصی، کوهستان، هوابرد، تک تیرانداز و دربی دریایی (تکاوران دریایی) شرکت داشت و در رده پنجم تیمی قرار گرفت، در رقابت های سومین دوره در 13 رشته شرکت دارد.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها