ادعای رسانه‌های اسرائیلی؛

ایران به تظاهرات‌کنندگان فلسطینی در قدس کمک کرده است

ایران به تظاهرات‌کنندگان فلسطینی در قدس کمک کرده است
سه شنبه 10 مرداد 1396 - 13:26

رسانه‌های اسرائیلی ادعا می‌کنند در جریان تظاهرات اخیر فلسطینیان در قدس، ایران برای آنها کمک ارسال کرده است.

العالم _ ایران

رسانه‌های رژیم صهیونیستی مدعی هستند ایران با کمک به تظاهرات کنندگان فلسطینی در مسجد الاقصی، تنش‌ها و درگیری‌های اخیر در این مکان مقدس را شعله‌ور نگه داشته است.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» این کمک‌ها شامل بسته‌های آب و غذا، به همراه اعلامیه‌ای با تصویر «قبة الصخره» و جمله‌ای از مقام معظم رهبری (با کمک خدا فلسطین آزاد خواهد شد. قدس برای ماست) می‌شد.

در حالی که رسانه‌های فلسطینی می‌گویند این بسته‌های غذایی توسط یک جمعیت جوانان ایرانی تهیه شده است اما یک مقام اطلاعاتی تشکیلات خودگردان فلسطین مدعی است حکومت ایران درپس آن است.

این مقام که نامش فاش نشد در گفت‌وگو با روزنامه «اسرائیل هیوم» ادعا کرد: «جمع هزینه (این کمک‌ها) به میلیون‌ها شِکِل می‌رسد و ایرانیان فرصتی برای ارسال این پیام به فلسطینیان یافتند که این ایران است که مراقب آنهاست، آنهم بیخ گوش اسرائیلی‌ها».

یک مقام فلسطینی دیگر به این روزنامه گفت که تشکیلات خودگردان از این حمایت‌های ایران با خبر بوده اما بخاطر اینکه «محمود عباس» تمام همکاری‌های امنیتی با اسرائیل را در نشانه اعتراض به نصب ردیاب فلزی و دوربین مداربسته در مسجد الاقصی، قطع کرده بود، به تل‌آویو اطلاع نداد.

وی همچنین افزود: «چنین اتفاقی در قلمرو تحت کنترل فلسطینیان رخ نخواهد داد. ما اجازه نمی‌دهیم ایران چنین جای پایی برای خود باز کند زیرا بصورت واکنش کشورهای عربی مانند یک بومرنگ به سمت خودمان باز می‌گردد».

درپی عملیات استشهادی سه هفته قبل در مسجد الاقصی که منجر به کشته شدن 2 نظامی صهیونیست شد، رژیم اسرائیل دستور داد ردیاب و دوربین در ورودی‌های این مکان نصب شده و ورود مسلمانان محدود شود. پس از این تدابیر، فلسطینیان برای چند روز در قدس و مسجد الاقصی تظاهرات کرده و با صهیونیست‌ها درگیر شدند.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها