واکنش سخنگوی وزیر خارجه به ادعای مقام عربستانی

واکنش سخنگوی وزیر خارجه به ادعای مقام عربستانی
سه شنبه 10 مرداد 1396 - 18:15

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان این که ادعای مقام عربستانی درباره بازدید از اماکن دیپلماتیک آن کشور در ایران غیرواقعی است، گفت: روادید هیات عربستانی برای بازدید از اماکن دیپلماتیک یک ماه قبل صادر شده است.

العالم ـ ایران

بهرام قاسمی روز سه شنبه در پاسخ به ادعای وزارت خارجه عربستان در مورد عدم اجازه ورود به هیات سعودی جهت بازید از اماکن دیپلماتیک آن کشور به خبرنگار ایرنا گفت: این سخنان مغلوط و غیر واقعی است؛ به نظر می رسد احتمالا این اظهارات بدون هماهنگی با مقامات ذیربط و آگاه در وزارت خارجه عربستان صورت پذیرفته است.
سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: توافق انجام شده در این خصوص دو طرفه و به صورت متقابل بوده و پس از پذیرش اصل عمل متقابل توسط وزارت خارجه سعودی، روادید هیات مذکور حدود یک ماه قبل توسط طر ف ایرانی صادر گردید.
وی همچنین تصریح کرد: مجوز پرواز اختصاصی هیات مذکور در کوتاه ترین زمان صادر و قرار بود این هیات روز یکشنبه هشتم مرداد ماه وارد تهران شود اما خود آنها در خواست کردند برای کسب آمادگی لازم ، سفر به تعویق بیافتد.
قاسمی همچنین افزود: به نظر می رسد طرف سعودی پس از مشاهده حسن نیت وسرعت اقدامات طرف ایرانی غافلگیر شده و طبق معمول شروع به بهانه گیری و فرافکنی نموده است که با وجود مستندات صدور ویزا و مجوز پرواز ، جایی برای بهانه جویی و توجیه تعلل طرف سعودی باقی نمی ماند.
یک مسئول وزارت خارجه عربستان مدعی شد که با گذشت بیش از یک سال و نیم از قضیه حمله به سفارت عربستان در تهران مقامات ایرانی نگذاشتند که روند تحقیق درباره این مساله و مساله کنسولگری ما در مشهد تکمیل شود و ایران در سایه این قطع روابط تلاش کرد تا امتیازات دیپلماتیک در داخل عربستان به دست آورد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها