زنگنه: در اکتشافات نفتی خزر به خارجی ها نیاز داریم

زنگنه: در اکتشافات نفتی خزر به خارجی ها نیاز داریم
سه شنبه 10 مرداد 1396 - 22:40

وزیر نفت با اشاره به عمق 800 متری دریای خزر در سواحل ایران گفت: در موضوع اکتشافات نفتی دریای خزر به مشارکت شرکت های معتبر خارجی نیاز است.

العالم ـ ایران

«بیژن نامدار زنگنه» پس از پایان مراسم بهره برداری از خط لوله دامغان - نکا در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص سرنوشت توسعه ذخایر نفتی در دریای خزر اظهار داشت: در موضوع اکتشافات نفتی دریای خزر به مشارکت شرکت های معتبر خارجی نیاز است که با برداشته شدن تحریم ها امیدواریم این شرکت های سرمایه گذار بیایند.

وی افزود: ایران در دریای خزر با عمق آب بیش از 800 متری مواجه است که هنوز تجربه اکتشافات نفتی در این عمق را نداریم.

زنگنه با بیان اینکه "همچنین در تامین مالی و تکنولوژی برای این کار هم هنوز با مشکل مواجه هستیم"، گفت: البته بخشی از اکتشافات در خشکی را در استان گلستان با منابع خودمان باید انجام بدهیم تا انشا الله به توسعه آن در دریا برسیم .

دستور سوآپ نفت صادر شده است

وزیر نفت با بیان اینکه "دستور آغاز سوآپ نفت صادر شده است"، گفت: امروز کشورهای قزاقستان، ترکمنستان و روسیه باید نسبت به تامین سوخت خام برای سوآپ در شمال اقدام کنند و ما در طرف ایرانی آمادگی کامل به لحاط خط و امکانات داریم .

زنگنه اظهار داشت: انجام سوآپ نفت یکی از مسائل مهمی است که با آغاز به کار دولت یازدهم آنرا پیگیری کردیم و اکنون تمام امکانات و شرایط از سوی جمهوری اسلامی فراهم است .

وی افزود: از آنجائی که این مسیر سوآپ چند سالی متوقف بوده است، بازگشایی آن نیاز به زمان و همکاری دیگر کشورهای تامین کننده نفت خام است.

وزیر نفت با بیان اینکه "دستور آغاز سوآپ نفت صادر شده است"، گفت: امروز کشورهای قزاقستان ، تراکمنستان و روسیه باید نسبت به تامین سوخت خام برای سوآپ در شمال اقدام کنند و ما در طرف ایرانی آمادگی کامل به لحاط خط و امکانات داریم .

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها