تلاش عربستان برای ناکامی خانواده‌های قربانیان 11 سپتامبر

تلاش عربستان برای ناکامی خانواده‌های قربانیان 11 سپتامبر
چهارشنبه 11 مرداد 1396 - 01:26

عربستان سعودی از یک قاضی آمریکایی خواست تا 25 شکایت از ریاض را که در آنها از عربستان به اتهام دست داشتن در حملات 11 سپتامبر شکایت شده است، رد کند.

العالم - آمریکا

به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، عربستان روز سه شنبه با تسلیم یک نامه رسمی در دادگاه منطقه ای منهتن اعلام کرد شکایت های صورت گرفته نمی تواند نشان دهد که این کشور یا هیچیک از بنیادهای خیریه وابسته به این کشور در پشت حملات 11 سپتامبر قرار داشته اند. در این نامه همچنین درخواست شده است که مصونیت حاکمیتی عربستان محترم شمرده شود.

خانواده های حدود 2500 نفر از کسانی که در حملات 11 سپتامبر کشته شدند و بیش از 20 هزار نفری که در این حملات زخمی شدند، و تجار و شرکتهای بیمه، میلیاردها دلار از عربستان غرامت طلب کرده اند.

جیمز کریلندر یکی از وکلای این خانواده ها در مورد اقدام روز سه شنبه عربستان اظهار داشت: این آن چیزی بود که ما از عربستان انتظار داشتیم. ما هزاران هزار ادعا در مورد اینکه عربستان سعودی و بنیادهای خیریه این کشور انجام داده اند در اختیار داریم. عربستان سعودی نمی تواند خود را از حقایق مخفی کند.

در ماه سپتامبر سال 2015 جورج دانیلز قاضی دادگاه منطقه ای آمریکا که این شکایتها زیر نظر او انجام شده است ادعاهای صورت گرفته توسط خانواده های قربانیان حملات 11 سپتامبر را در مورد عربستان رد کرد.

اما در ماه سپتامبر کنگره آمریکا دستور باراک اوباما رئیس جمهوری وقت این کشور را در این مورد وتو کرد و قانون موسوم به  عدالت علیه حامیان تروریسم یا JASTA  را که اجازه طرح چنین شکایتهایی را  علیه عربستان می دهد تصویب کرد.

پربیننده ترین خبرها