فرانسه: تحریم‌های آمریکا غیرقانونی است

فرانسه: تحریم‌های آمریکا غیرقانونی است
چهارشنبه 11 مرداد 1396 - 03:52

وزارت امور خارجه فرانسه تحریم فراسرزمینی آمریکایی ها علیه روسیه، ایران و کره شمالی را مغایر با حقوق بین الملل دانست.

العالم - اروپا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وزارت امور خارجه فرانسه با درج پاسخ ناتالی لوآزو وزیر امور اروپایی به نمایندگان سنا در خصوص تحریم های آمریکا علیه روسیه، در پایگاه اینترنتی خود در این مورد موضعگیری کرد و نوشت: همانطور که شما خاطر نشان کردید، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا طرح قانون تحریم های جدید علیه روسیه، ایران و کره شمالی را که به اتفاق آراء در کنگره تصویب شده بود، تایید کرد. توسل به تحریم ابزاری سیاسی است که ما با آن مخالف نیستیم. شورای امنیت سازمان ملل به این ابزار متوسل می شود، اتحادیه اروپا نیز همین طور.  ما به طور هماهنگ چگونگی تحریم ها را با شرکای مان در گروه هفت بررسی می کنیم.

اما همانطور که شما به خوبی خاطر نشان کردید، مسئله ویژگی این قانون به ویژه بخش فراسرزمینی آن است. چرا که این قانون امکان مجازات اشخاص و شرکت های غیر آمریکایی به ویژه غیر اروپایی را در خود دارد و عملکرد آن ها به آمریکا مرتبط نمی شود.

شما به درستی به گزارش پیر لولوش و کاترین برژه نمایندگان پارلمان اشاره کردید. من می توانم گزارش بونکِرِر (سناتور فرانسوی) در سنا را به آن اضافه کنم که در هر دو گزارش به مشکلاتی که تحریم های فراسرزمینی به دنبال دارند، اشاره شده است.

ما آشکارا اعلام می کنیم که ماهیت این تحریم ها بر اساس حقوق بین الملل غیر قانونی است. ما ابتدا با دولت آمریکا،  هماهنگی های لازم را به عمل می آوریم، ژان - ایو لو دریان، وزیر امور خارجه فرانسه، نگرانی های ما را به همتای آمریکایی خود رکس تیلرسون ابراز داشته است. رکس تیلرسون خاطر نشان کرده است که در خصوص چگونگی این تحریم ها، با متحدین آمریکا هماهنگی های لازم را به عمل می آورد.

به طور گسترده تر، ما در این خصوص با شرکای اتحادیه اروپا تبادل نظر می کنیم. ما ابزارهایی چون تمهیدات بازرگانی و دیپلماتیک در اختیار داریم. تصمیمات حمایتی اتخاذ شده در سال هزار و نهصد و نود و شش در زمینه تحریم ، پس از تصویب قانون هلمز برتون (تشدید تحریم های آمریکا) را به یاد داشته باشیم. ما آماده ایم و از بیانیه ها و تصمیمات و اقدامات (ژان - کلود) یونکر حمایت می کنیم.

پربیننده ترین خبرها