گزارشی ازسوءاستفاده جنسی نیروهای افغانستان از کودکان!

 گزارشی ازسوءاستفاده جنسی نیروهای افغانستان از کودکان!
چهارشنبه 11 مرداد 1396 - 14:50

"دفتر بازرسی ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان" گزارشی محرمانه به کنگره درباره سوءاستفاده جنسی از کودکان توسط نیروهای دولتی افغانستان ارائه کرده است.

العالم-آسیا

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دفتر بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) اعلام کرد: گزارشی متشکل از یافته‌های طبقه‌بندی شده در زمینه سوءاستفاده جنسی از کودکان افغان و ناکامی مقامات این کشور در توقف این روند به قانونگذاران آمریکایی ارسال شده است.

براساس اعلام "سیگار"، مقامات افغانستان در برخی مسائل از جمله جلوگیری از روند سوءاستفاده جنسی و جذب کودکان در نیروهای امنیتی افغانستان ناکام مانده‌اند. این گزارش می‌گوید دولت افغانستان حتی در شناسایی قربانیان و کمک به آنها موفق نبوده است، البته در برخی از پرونده‌ها دولت این کشور افرادی را به عنوان مجرم محاکمه و بازداشت کرده است اما درکل تلاش‌های انجام شده در زمینه حمایت از قربانیان ناکافی بوده است.

همچنین در بخش دیگری از این گزارش به آمار بالای کشته شدن سربازان و نیروهای امنیتی افغانستان اشاره شده است. بعد از گذشت شش ماه از بر سر کارآمدن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا هنوز وی اعلام نکرده است که سربازان بیشتری به افغانستان خواهد فرستاد یا نه و انتظار می‌رود به زودی سیاست‌های ترامپ در این باره اعلام شود.

از یکم ژانویه تا هشتم مه، 2531 نفر کشته و 4238 نفر از نیروهای امنیتی افغانستان زخمی شده‌اند. هنوز پنتاگون و دولت افغانستان درباره این گزارش پاسخ نداده‌اند.

نیروهای ناتو به سرپرستی آمریکا دوره‌های آموزشی برای نیروهای امنیتی افغانستان برگزار می‌کنند و کمک‌های تجهیزاتی به آنان ارائه می‌دهند.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها