واکنش وزیر خارجه قطر به دست دادن ظریف با جبیر

واکنش وزیر خارجه قطر به دست دادن ظریف با جبیر
چهارشنبه 11 مرداد 1396 - 22:38

وزیر خارجه قطر در واکنش به دست دادن ظریف و عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان گفت: این یک مساله داخلی مربوط به دو کشور است و ما در این امور دخالت نمی‌کنیم.

العالم-آسیا

در فیلم منتشر شده از محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر در یک کنفرانس مطبوعاتی با آنجلینو آلفانو، همتای ایتالیایی خود در دوحه در واکنش به دست دادن محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان و عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان گفت: این یک مساله داخلی مربوط به دو کشور است و کشور قطر در مورد روابط دوجانیه ی هیچ کشوری نظر نمی‌دهد اگر چه آن کشور از کشورهای تحریم کننده باشد همچنین از کشورهای دیگر می‌خواهیم که در روابط دوجانبه قطر با کشورهای دیگر هیچ دخالتی نکنند.

در حاشیه نشست کمیته اجرایی سازمان همکاری‌های اسلامی که با حضور نمایندگان بیش از ۴۴ کشور اسلامی در استانبول برگزار شد هنگام ورود وزرا به سالن نشست، عادل الجبیر با هدف مصافحه به سوی محمد جواد ظریف آمد و پس از در آغوش کشیدن وی با هم گفتگو کردند.


وزیر امور خارجه ایران این اقدام همتای عربستانی را عادی و حرکتی در عرف دیپلماتیک دانست و گفت: دلیل این کار هم احترام متقابل و هم دوستی دیرینه‌ای بود که با جبیر داشتم.

حضور وزرای خارجه ایران و عربستان بیش از اصل این نشست مورد توجه رسانه‌های داخلی و خارجی قرار گرفت و تقریبا همه خبرنگاران با این دو نفر مصاحبه گرفتند.

نشست کمیته اجرایی وزرای امور خارجه کشورهای سازمان همکاری‌های اسلامی با هدف بررسی اقدامات و جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و مسجدالاقصی از صبح روز سه شنبه آغاز شد و بعدازظهر امروز به کار خود پایان می‌دهد./ایسنا

پربیننده ترین خبرها