بمب مننژیت؛ قاتل جدید مردم یمن

بمب مننژیت؛ قاتل جدید مردم یمن
پنج‌شنبه 12 مرداد 1396 - 23:12

رژیم متجاوز سعودی با استفاده از بمب های میکروبی برای بمباران مناطق مختلف یمن، موچب ابتلای شمار زیادی از مردم یمن را به بیماری های وبا و مننژیت فراهم کرده است.

العالم یمن

درشرایط محاصره هوایی، دریایی و زمینی یمن از سوی عربستان سعودی که بیش از دو سال و نیم از آن می گذرد، درد و رنج و مشکلات شهروندان یمنی درسایه سکوت بی سابقه جامعه بین المللی رو به افزایش است.

درنتیجه این وضعیت فاجعه بار در یمن، بخشی از این فاجعه ها به شیوع بیماری ها مربوط می شود و آخرین مورد آن بیماری وبا است که هزاران نقر قربانی آن شده و صدها هزار نفر به آن مبتلا شده اند.

منابع وابسته به سازمان بهداشت جهانی اعلام کردند درکنار وبا، بیماری جدید به نام مننژیت در یمن شیوع پیدا کرده است و ده ها نفر به این بیماری مبتلا شده اند.

مننژیت یا سرسام، التهاب پرده‌های محافظی می‌ باشد که مغز و نخاع را پوشانده‌اند، این التهاب ممکن است عامل ویروسی و یا باکتریایی داشته باشد، و در موارد کمتری در اثر تجویز داروهای خاصی به وجود آید.

منابع بیمارستانی یمنی درباره علل ابتلا به بیماری مننژیت گفته اند که رژیم متجاوز سعودی با استفاده از بمب های میکروبی برای بمباران مناطق مختلف یمن، موچب ابتلای شمار زیادی از مردم یمن را به بیماری های وبا و مننژیت فراهم کرده است.

همچنین استفاده از این سلاح های ممنوعه بین المللی دریمن ، موجب شیوع بسیاری از انواع بیماری ها شده است.

یک منبع بیمارستانی درصنعاء پایتخت یمن اعلام کرد که شمار زیادی از مردم یمن به بیماری مننژیت مبتلا شده اند وپرسنل پزشکی برخی از مبتلایان به این بیماری را مبتلا کرده اند.

منبع یاد شده افزود که با ادامه حملات تجاوزگرانه رژیم سعودی به موسسات و مراکز بهداشتی و درمانی و تخریب این مرکز و جلوگیری از وارد شدن داروها و کمک های پزشکی و نیز ادامه محاصره فجیع یمن، موارد مبتلا به بیماری مننژیت بیشتر شده و بیماری وبا نیز به جان صدها هزار زن و کودک را گرفته است.

این بیماری از خطرناک ترین بیماری هایی است که ممکن است مردم یک جامعه به آن مبتلا شوند و به طور قطع، در راستای جنگ خصمانه دشمن سعودی علیه یمن صورت می گیرد؛ دشمنی که به شیوه های دیگر موفق نشده است که یمنی ها را به زانو درآورد، این بار با مبتلا کردن مردم به بیماری ها درصدد تسلیم کردن مردم یمن است.

215

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها