وعده جنجالی ترامپ به رئیس‌جمهور مکزیک

وعده جنجالی ترامپ به رئیس‌جمهور مکزیک
جمعه 13 مرداد 1396 - 12:24

رئیس‌جمهوری آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی با همتای مکزیکی خود، از وی خواسته است تا علنا نگوید که پول احداث دیوار را نمی‌دهد؛ چرا که منابع مالی آن در آمریکا تهیه می‌شود.

العالم _ آمریکا

 افشای گفت‌وگوی «دونالد ترامپ» و «انریکه پنیا نیتو» روسای جمهوری آمریکا و مکزیک آغازگر دور جدیدی از جنجال در کاخ سفید شده است.

روزنامه «واشنگتن‌پست»، روز پنجشنبه در گزارشی اختصاصی فاش کرد، ترامپ در گفت‌وگویی تلفنی با رئیس‌جمهوری مکزیک، با تاکید بر این که بودجه ساخت دیوار موردنظر او میان مکزیک و آمریکا را از منابعی در آمریکا تامین خواهد کرد از انریکه پینا‌ نیتو می‌خواهد دیگر علنا نگویند «مکزیک پول دیوار را نخواهد داد».

در بخشی از متن این مکالمه، ترامپ می‌گوید: «نمی‌شود که تو دائما این را به رسانه‌ها بگوید.»

محتوای این مکالمه تلفنی به این لحاظ می‌تواند برای رئیس‌جمهوری آمریکا دردسرساز باشد که ترامپ، یکی از بنیادی‌ترین شعارهای انتخاباتی خود را بر ساختن دیوار حائل میان امریکا و مکزیک بنا کرده بود و بارها به هوادارنش قول داده بود که مکزیک را وادار خواهد کرد هزینه‌های ساخت چنین دیواری را تقبل کند.

اما آن طور که در این متن دیده می‌شود ترامپ در گفتگوی تلفنی خودش با رئیس جمهوری مکزیک او را تهدید می کند که اگر به تکرار سخنان خود مبنی بر این که «مکزیک پول ساختن هیچ دیواری را نمی‌دهد» اصرار ورزد، آن‌گاه ترامپ دیگر تمایلی برای دیدار با او نداد؛ تکرار این سخنان به تصوری که ترامپ در میان هوادارانش پدید آورده آسیب می‌رساند.

او حتی در بخشی از گفت‌وگوی تلفنی‌اش با رئیس جمهوری مکزیک تاکید می کند که هزینه‌های ساخت دیوار مورد نظرش را از منابعی در داخل آمریکا تامین خواهد کرد.

مجلس نمایندگان آمریکا هفته گذشته با تصویب لایحه‌ای یک میلیارد و 600 میلیون دلار برای احداث دیوار مکزیک در اختیار دولت ترامپ قرار داد و همزمان «پل رایان» رئیس مجلس نمایندگان، که عالی رتبه‌ترین جمهوری‌خواه در کنگره آمریکاست با انتشار ویدئویی تبلیغاتی، در حالی که سوار اسب در مرزهای تگزاس با مکزیک دیده می‌شد شعار «اکنون وقت ساخت دیوار است»، سر داد.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها