پیش بینی غیر قابل سکونت شدن کشورهای عربی خلیج فارس

پیش بینی غیر قابل سکونت شدن کشورهای عربی خلیج فارس
جمعه 13 مرداد 1396 - 18:03

یک مرکز تحقیقاتی آمریکایی پیش بینی کرد که اگر کشورهای عرب حوزه جنوب خلیج فارس به توافق بین المللی آب و هوایی پایبند نباشند، با خطر غیر قابل زندگی شدن سرزمین های خود در آینده مواجه خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم مجله "ساینس ادوانسیس" به نقل از کارشناسان گزارش کرد که زندگی یک و نیم میلیارد از مردم هند و کشورهای جنوب شرق آسیا متکی به اراضی کشاورزی است که  نیازمند توجه روزمره آن هم زیر نور خورشید است که به همین دلیل تحت تاثیر هر گونه تغییر آب و هوایی هستند.

افزایش درجه حرارت و رطوبت در لایه ازن باعث شده که کشورهای مزبور در آینده غیر قابل زندگی باشند.

"الفاتح الطاهر" از مرکز فناوری "ماساچوست" آمریکا و همکارانش معتقدند سه چهارم مردم جنوب آسیا مانند هند، بنگلادش، پاکستان و کشورهای مجاور آن در مناطقی ساکنند که، قرن آینده دیگر قابل زندگی نخواهند بود.   

وی افزود که کشورهای عرب حوزه خلیج فارس نیز تا سال هفتادم این قرن در صورت عدم تعهد به توافق آب و هوایی پاریس با این مساله، مواجه خواهند شد.

الطاهر ادامه داد که گازهای گلخانه ای مساله ای مهم برای مردم چین و هند می باشد چون این دو کشور از عاملان اصلی تولید آن در لایه ازن هستند بر خلاف کشورهای غربی پیشرفته که مانع ورود آن به ازن هستند.

دانشمندان می گویند که عدم مبارزه با تغییرات آب و هوایی سبب کندی رشد اقتصاد هند خواهد شد که پیامدهای وخیمی برای شهروندان آن در آینده نزدیک خواهد داشت.  

206 

پربیننده ترین خبرها