در دیدار با ژان ماکس راکوتومانجی؛

لاریجانی از ارتقای روابط تجاری با ماداگاسکار استقبال کرد

لاریجانی از ارتقای روابط تجاری با ماداگاسکار استقبال کرد
جمعه 13 مرداد 1396 - 18:16

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با همتای ماداگاسکاری خود گفت: جمهوری اسلامی ایران از امنیت پایدار برخوردار است که این مسئله زمینه را برای توسعه روابط تجاری فراهم می‌کند.

العالم ـ ایران

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار «ژان ماکس راکوتومانجی» رئیس مجلس ملی کشور آفریقایی ماداگاسکار با اشاره به روابط دو کشور ایران و ماداگاسکار، گفت: قطعا گسترش روابط با کشور ماداگاسکار برای جمهوری اسلامی دارای اهمیت است.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی ظرفیت‌های خوبی در عرصه‌های مختلف میان دو کشور ایران و ماداگاسکار وجود دارد، افزود: به‌طور حتم باید از تمام ظرفیت‌ها برای گسترش روابط استفاده کرد، از این رو سفر هیئت پارلمانی ماداگاسکار به ایران فرصت خوبی برای ارتقای سطوح همکاری‌هاست.

رئیس مجلس ادامه داد: در شرایط کنونی، ظرفیت‌های مختلفی از جمله در حوزه انرژی، پتروشیمی، صنایع لوازم خانگی، بهداشتی، کشاورزی، گردشگری و بخش‌های دیگر برای ارتقا و گسترش وجود دارد و شرکت‌های ایرانی می‌توانند در تمام این زمینه‌ها با کشور ماداگاسکار همکاری داشته باشند.

لاریجانی اظهار داشت: در شرایط کنونی بحران‌های امنیتی و تروریستی زیادی در منطقه وجود دارد، ولی خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران از امنیت پایدار برخوردار است که این مسئله زمینه را برای توسعه روابط تجاری فراهم می‌کند.

وی بر لزوم تشکیل و فعالیت گروه دوستی پارلمانی ایران و ماداگاسکار تأکید کرد و گفت: ایجاد این تشکل‌ها می‌تواند به گسترش روابط دو کشور کمک بسزایی کند.

همچنین «ژان ماکس راکوتومانجی» رئیس مجلس ملی ماداگاسکار نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های بسیار بالای همکاری میان دو کشور، گفت: جمهوری اسلامی ایران از توانایی و تجارب بسیار بالایی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، تجاری و صنعتی برخوردار است که قطعا با گسترش روابط میان دو کشور می‌توان از این ظرفیت‌ها به درستی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه برای استفاده درست از ظرفیت‌های دو کشور ایران و ماداگاسکار باید گروه دوستی پارلمانی دو کشور ایجاد شود، افزود: قطعا گسترش دیپلماسی پارلمانی زمینه‌ساز توسعه و ارتقای روابط دو کشور خواهد بود.

رئیس مجلس ملی ماداگاسکار تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف تجاری از جمله حوزه نفت، کشاورزی و بخش‌های صنعتی دارای تجارب بسیار بالایی بوده و کشور ماداگاسکار نیز ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌های مختلف، به‌ویژه در بخش گردشگری و محیط زیست دارد که با گسترش روابط می‌توان این حوزه‌ها را تقویت کرد.

«ژان ماکس راکوتومانجی» ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌ها و وضعیت بسیار مطلوب جمهوری اسلامی ایران در حوزه آموزش عالی، کشور ماداگاسکار علاقه‌مند به استفاده از این تجارب و ظرفیت‌های علمی و آموزشی است.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها