جنجال درز اطلاعات محرمانه درآمریکا/ چهار نفر به افشای اطلاعات متهم شده اند

جنجال درز اطلاعات محرمانه درآمریکا/ چهار نفر به افشای اطلاعات متهم شده اند
جمعه 13 مرداد 1396 - 20:52

به گفته جف سشنز دادستان کل آمریکا چهار نفر به افشای غیرقانونی مسائل محرمانه و یا پنهان کردن ارتباط خود با عوامل اطلاعاتی خارجی متهم شده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم دادستان کل آمریکا امروز(جمعه) ضمن محکوم کردن افشای مسائل حساس دولتی، گفت که آزادی رسانه‌ها بدون محدودیت نیست.

سشنز اعلام کرد ظرف چند ماه گذشته چهار نفر به افشای غیرقانونی مسائل محرمانه و یا پنهان کردن ارتباط خود با عوامل اطلاعاتی خارجی متهم شده اند.

وی یک روز بعد از انتشار متن کامل گفت‌وگوی رئیس‌جمهوری این کشور با سران مکزیک و استرالیا همچنین گفت که وزارت دادگستری در حال بررسی سیاست‌های خود درباره احضار رسانه‌ها بابت درز اطلاعات است. 

وی افزود: «یکی از کارهایی که ما انجام می‌دهیم بررسی سیاست‌های اثرگذار بر احضار رسانه‌ها است. ما برای نقش مهمی که رسانه‌ها بازی می‌کنند احترام قائلیم و احترام آنها را حفظ می‌کنیم، اما اینطور نیست که آنها بدون محدودیت باشند. آنها نمی‌توانند زندگی دیگران را به خطر بیندازند.»

وی با تاکید بر اینکه هیچ کس حق ندارد اطلاعات محرمانه را افشا کند از افشای متن گفتگوهای دونالد ترامپ با سران کشورهای خارجی از جمله رئیس جمهور مکزیک و نخست وزیر استرالیا انتقاد کرد.  

سشنز در ادامه نشست خبری خود در وزارت دادگستری آمریکا درباره موضوع افشاگری اطلاعات محرمانه دولت آمریکا در رسانه ها گفت: همین دیروز بود که در رسانه ها شاهد گزارش هایی درباره محتوای گفتگوهای دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با سران کشورهای خارجی بودیم(شامل گفتگوی ترامپ با رئیس جمهور مکزیک و نخست وزیر استرالیا). هیچ کس حق ندارد به صورت مخفیانه با افشا کردن اطلاعات حساس دولت، اقدام به  پیشبرد نبرد خود در رسانه ها کند. 

وی افزود: زمانی که سران دولت ها نتوانند موضوعات حساس را با سران کشورهای خارجی مطرح کنند و نتوانند این اطمینان را داشته باشند که این اطلاعات به صورت محرمانه باقی می ماند، هیچ دولتی نمی تواند کارآمد باشد.

وزیر دادگستری آمریکا ادامه داد: ما امروز در اینجا حضور داریم تا درباره افزایش قابل توجه تعداد افشاگری های غیرمجاز درباره  اطلاعات مربوط به امور امنیت ملی در چند ماه گذشته، صحبت کنیم.

از سوی دیگر به گزارش خبرگزاری رویترز، دنیل ری کوتس مدیر اطلاعات ملی آمریکا گفت ما افشای غیرقانونی اطلاعات محرمانه را تحمل نخواهیم کرد.

کوتس افزود نقض امنیت ملی این کشور از سوی منابع گسترده ای از جمله در سطوح اجرایی و کنگره آمریکا رخ می دهد.

مدیر اطلاعات ملی آمریکا گفت افشا اطلاعات محرمانه امنیت این کشور را در خطر می اندازد.

در پی تشدید خشم کاخ سفید در خصوص درز اطلاعات، دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تلاش هایش را برای مقابله با این امر درز اطلاعات افزایش داده است.

 دادستان کل و رئیس اطلاعات ملی آمریکا  امروز جمعه در خصوص افشا اطلاعات طبقه بندی شده که به گفته وزرات دادگستری تهدیدی برای امنیت ملی به شمار می گفتگو کردند.

مشاور ریاست جمهوری هم از از احتمال آزمایش دروغ سنجی برای تعدادی از افراد در بخش هایی از کاخ سفید و امکان دسترسی به متن تماس های تلفنی دونالد ترامپ خبر داد.

روزنامه واشنگتن پست اخیرا متن تماس تلفنی ترامپ با رهبران مکزیک و استرالیا را منتشر کرده است

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها