حضور مقامات برای تحلیف رییس جمهور؛

ایران از نظر فنی و مهندسی به تانزانیا کمک می‌‌کند

ایران از نظر فنی و مهندسی به تانزانیا کمک می‌‌کند
جمعه 13 مرداد 1396 - 23:16

رئیس مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران از نظر فنی و مهندسی هر کمکی بتواند به کشور تانزانیا خواهد کرد.

العالم ـ ایران

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار «جاب ایندوگامی» رئیس مجلس تانزانیا، اظهار داشت: گروه دوستی ایران و تانزانیا در ماه آینده به کشور شما سفر خواهد کرد و این امر می‌تواند سطح روابط پارلمانی را ارتقا بخشد.

وی تصریح کرد: علاوه بر روابط سیاسی و پارلمانی، سطح روابط تجاری هم با شناخت ظرفیت‌های دو کشور می‌تواند افزایش یابد و جمهوری اسلامی ایران از نظر فنی و مهندسی هر کمکی بتواند به کشور شما خواهد کرد.

همچنین «جاب ایندوگامی» رئیس مجلس تانزانیا نیز در این دیدار ضمن تشکر به دلیل دعوت از هیئت پارلمانی کشورش  برای حضور در مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری، گفت: ما بسیار خرسندیم که توانستیم در مدت کمتر از یک سال دوباره به ایران سفر کنیم که اولین سفر ما در سال گدشته به مناسبت شرکت در کنفرانس فلسطین بود.

وی تصریح کرد: برای تانزانیا گسترش روابط چه در سطح تجاری و چه در سطح پارلمانی، اهمیت زیادی دارد و من به همین منظور چند پیشنهاد برای گسترش روابط پارلمانی دارم.

رئیس مجلس تانزانیا، گفت: تقویت روابط گروه‌های دوستی در کشور، تبادل تجارب میان کارکنان در پارلمان می‌تواند به ارتقای سطح روابط کمک کند.

«جاب ایندوگامی»، تعداد و نمایندگان پارلمان این کشور را 139 تن اعلام کرد و اظهار داشت: نمایندگان پارلمان تانزانیا به چند دسته تقسیم می‌شوند که 65 درصد آنان را مردم خودشان انتخاب می کنند، 29 درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند یک درصد را دادستان کل انتخاب می‌کند.

وی در پایان از لاریجانی جهت سفر به تانزانیا و بازدید از پارلمان آن  کشور دعوت کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها