نگرانی سازمان ملل از "کشتارهای وحشیانه" در کنگو

نگرانی سازمان ملل از
شنبه 14 مرداد 1396 - 08:37

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل از کشتار وحشیانه درمنطقه کاسای در جمهوری دموکراتیک کنگو خبر داد.

العالم آفریقا

به گزارش فرانس 24،سازمان ملل درگزارشی که روز جمعه در ژنو منتشر شد، اعلام کرد 251 نفر ازجمله 62 کودک در کشتارهای وحشیانه که از سوی نیروهای دولتی و شبه نظامیان یا شورشیان درفاصله ماه های مارس و ژوئن گذشته درمنطقه کاسای درجمهوری دموکراتیک کنگو روی داده است، کشته شدند.

این آمار را تیمی از بازپرسان وابسته به کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل درباره کشتارهای قومی و نژادی در منطقه ناآرام کاسای ارائه کرد.

30 نفر از 62 کودکی که در کنگو به قتل رسیدند، زیر هشت سال بودند.

طبق گزارش سازمان ملل ، عاملان این کشتارها یا نیروهای دولتی بودند که درخارج از چارچوب قانون به ارتکاب این جنایات پرداختند و یا عناصر مسلح شبه نظامی و یا شورشیان این کشتارها را مرتکب شده اند.

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد که این کشتارها در فاصله 12 مارس و 19 ژوئن صورت گرفت و هیات سازمان ملل در کنگو ، دست کم هشتاد گور جمعی را در این منطقه پیدا کرده است.

دراین گزارش به مصاحبه هایی استناد شده است که بازپرسان با 96 نفر از کسانی انجام داده اند که از ترس اقدامات خشونت بار در کاسای به کشور آنگولا در مجاورت کنگو پناه برده اند.

«اسکات کمبل» مسئول بخش مرکز وغرب آفریقا درکمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل گفت که از زمان شروع اقدامات خشونت بار در کنگو در سال گذشته ، حدود 500 کودک کشته شده اند.

«زيد رعد الحسين» کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل گفت : افرادی که از کشتارها نجات یافته اند، افرادی را مشاهده کرده اند که زنده زنده سوزانده شده اند و یا گفته اند که نزدیک آن ها درمعرض تعقیب و کشتار قرار گرفته اند.

215

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها