لاریجانی در دیدار با نایب رئیس مجلس اتریش:

جهان امروز نیازمند عقلانیت عمومی است/ بحران‌های تروریستی تنها با همگرایی همه کشورها حل می‌شود

جهان امروز نیازمند عقلانیت عمومی است/ بحران‌های تروریستی تنها با همگرایی همه کشورها حل می‌شود
شنبه 14 مرداد 1396 - 11:54

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بروز بحران‌های تروریستی در عرصه منطقه و بین الملل گفت: حل این بحران ها نیازمند یک همگرایی واقعی از سوی کشورها است.

العالم - ایران

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (شنبه، 14 مردادماه) با کارل هاینس کیف نایب رئیس مجلس اتریش دیدار و گفت وگو کرد.

وی در این دیدار با اشاره به روابط تاریخی و سازنده ایران و اتریش گفت: حضور هیات پارلمانی اتریش در مراسم تحلیف رئیس جمهور نشان دهنده دوستی دو کشور بوده البته با توجه به روابط ایران و اتریش در 5 قرن گذشته این سطح  از همکاری ها و تعاملات قابل انتظار است از طرفی دیگر لازم می دانم که از نقش سازنده اتریش در مسیر مذاکرات هسته ای تشکر کنم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تقدیر از رویکرد دولت اتریش در گسترش همکاری های بانکی میان دو کشور افزود: این روند منجر به تقویت و ارتقاء همکاری های اقتصادی و تجاری بین دو کشور می شود البته در شرایط کنونی برخی کشورهای اروپایی نیز در این عرصه فعال شده اند حال عده ای در این مسیر مشکل ایجاد کرده و هنوز هم این رویکرد را ادامه می دهند اما قطعا جمهوری اسلامی برای هر شرایطی برنامه ریزی کرده است.

وی با اشاره به بحران های امنیتی و تروریستی در منطقه تصریح کرد: قطعا در شرایط کنونی تمام کشورها باید به صورت داهیانه عمل کنند و برای حل این معضل باید یک همگرایی واقعی ایجاد شود از این رو این مسائل نشان می دهد که کشورهای عضو گروه 1+5 باید ملتزم به توافق هسته ای باشند و دست از کارهای آزاردهنده بردارند.

لاریجانی با بیان اینکه نقش کشور اتریش در اتحادیه اروپا برجسته و مهم است، تصریح کرد: جهان امروز نیازمند عقلانیت عمومی و نقش آفرینی کشورهایی مانند اتریش است.

بحران های تروریستی نشأت گرفته از سیاست های پست برخی کشورها است/تقدیر از عملکرد مسئولانه ایران در اجرای توافق هسته ای

در این دیدار کارل هاینس کیف نایب رئیس مجلس اتریش با اشاره به روابط مستحکم و تاریخی دو کشور ایران و اتریش گفت: ما همواره تلاش کردیم تا روابط دو کشور افزایش یابد و خوشبختانه در حال حاضر تعاملات در سطح قابل قبولی است.

وی با تقدیر از رویکرد جمهوری اسلامی در مسیر مذاکرات هسته ای گفت: ایران در این مسیر به صورت مصرانه برای کسب نتیجه تلاش کرد و امروز نیز توافق هسته ای را با آرامش و بدون تاثیرپذیری از اخلال گران گام به گام اجرا کرده است.

کارل هاینس کیف ادامه داد: رویکرد و عملکرد ایران در مسیر توافق هسته ای به دنیا نشان داد که می توان یک توافق واقعی را عملیاتی کرد و رویکرد جمهوری اسلامی در اجرای توافق یک پاسخ خوب به منتقدان این مسئله بود.

وی با اشاره به بحران های تروریستی در منطقه و عرصه بین الملل گفت: این بحران ها نشأت گرفته از سیاست برخی کشورها است که با استفاده از یک روش پست از تروریسم استفاده ابزاری می کنند.

نایب رئیس مجلس اتریش با اشاره به روند مثبت تعاملات و روابط ایران و اتریش در چند سال اخیر گفت: خوشبختانه سطح تعاملات در حال ارتقاء و افزایش است.

خانه ملت

پربیننده ترین خبرها