هلال احمر سوریه :الرقه در معرض تخریب است نه آزادسازی

شنبه 14 مرداد 1396 - 13:13

معاون مدیرعامل هلال احمر سوریه درالرقه، از سازمان های بین المللی و سازمان ملل خواست برای پایان دادن به بمباران مراکز خدمات عمومی و زیر ساخت های شهر مداخله کنند.

العالم -سوریه 

پایگاه روسیا الیوم، به نقل از "دینا الاسعد" که هم اکنون ساکن شهر الرقه است، گفت: جنگنده های ائتلاف بین المللی، ساختمان بیمارستان دولتی این شهر را شامگاه پنج شنبه با بمب های فسفری بیش از 20 گلوله هدف قرار داده وژنراتورهای برق، خودروهای بیمارستان و دیگر بخش های این بیمارستان را بمباران کردند.

 

معاون مدیرعامل هلال احمرگفت: این بیمارستان دولتی که هم اکنون در معرض بمباران و تخریب قرار گرفته به بیش از 100 هزار نفر از ساکنان شهر الرقه خدمت رسانی می کرده است.

وی افزود:عناصر داعش خود دارای بیمارستان و مراکز پزشکی ویژه هستند و هیچ یک از آنان به این بیمارستان مراجعه نمی کنند.

 

معاون مدیر عامل هلال احمر سوریه افزود: شهرالرقه شاهد تخریب و نه آزاد سازی است.

 

 

وی افزود: دیگر هیچ مدرسه، مسجد یا نانوایی وجود ندارد حتی ساختمان های دولتی نیز کاملا تخریب شده اند وچاه هایی که شهروندان پس از قطع خطوط اصلی آب رسانی از آن استفاده می کردند، بمباران شده و فقط دو نانوایی در شهر الرقه باقی مانده است.

 

وی افزود : بیشتر ساختمان های شش طبقه در مناطق نزدیک به خطوط درگیری با توجه به وجود تک تیراندازهای داعش تخریب شده اند.

این در حالی است که صاحب خانه ها به محض ورود افراد مسلح به منازل خود ،از ترس بمباران، خانه های خود را رها کردند.

 

"فواز العساف "مدیرعامل هلال احمر الرقه نیز گفت: ائتلاف بین المللی و نیروهای دموکراتیک سوریه، در درگیری ها، سیاست زمین سوخته را دنبال

می کنند.

وی با اشاره به تخریب بیش از 65 مرکزدولتی که کارخانه شکرمهم ترین و بزرگترین مرکز اقتصادی استان الرقه بود، همه تخریب شدند.

 

وی افزود:مدارس، نانوائی ها، بانک ها و بازارها که هم اکنون بدون کالا و مشتری است نیز بمباران شده اند.

 

شایان ذکر است نیروهای دموکراتیک سوریه، درگیری های آزاد سازی الرقه از  چنگال داعش را از چند ماه پیش آغازکرده و بر 45 درصد از این شهر تسلط یافتند.

 

217

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها