شکایت سودان از مصر به شورای امنیت

شکایت سودان از مصر به شورای امنیت
شنبه 14 مرداد 1396 - 13:14

سودان از مصر به علت اقدامات این کشور درخصوص منطقه حلایب و شلاتین به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کرده است.

العالم آفریقا

به گزارش پایگاه العربی الجدید، این منبع دیپلماتیک سودانی افزود که خارطوم بار دیگر در اواسط ژوئیه گذشته از مصر به شورای امنیت شکایت کرده است و این شکایت پس از آن صورت گرفت که طرف مصری درآن هنگام به اظهارنظرهای دولت سودان درباره اقدامات سرویس های امنیتی مصر در منطقه حلایب وشلاتین توجهی نکرد.

منبع یاد شده همچنین اعلام کرد که قاهره طرحی را برای برداشتن مجموعه ای از دارایی های سودان در حلایب و شلاتین ازجمله موسسات دولتی وابسته به خارطوم و نیز منازل وابسته به قبیله العبابده سودان اجرا کرده است.

منبع یاد شده همچنین اعلام کرد که دربخشی از شکایت سودان علیه مصر آمده است که ارتش و مقامات مصری یک پایگاه نظامی را درمنطقه ای که آنرا «اشغالی» توصیف کردند، ایجاد کرده و همچنین ارتش مصر ، تیپی از پیاده نظام ها را در منطقه ابورماد مستقر کرده است.

یک منبع دیپلماتیک مصری اعلام کرد آنچه در شکایت سودان علیه مصر آمده است، در دیدار روز چهارشنبه گذشته میان سامح شکری وزیر امور خارجه مصر وابراهیم غندور همتای سودانی وی در خارطوم بررسی شد.

سودان مصر را به مذاکره مستقیم درباره موضوع حلایب و شلاتین دعوت کرده است ، همان گونه که با عربستان درخصوص جزایر تیران و صنافیر مذاکره کرد وبه موجب توافق ترسیم مرزهای زمینی میان دو کشور، سودان در برابر عربستان ازاین جزایر عقب نشینی کرد که این مساله با خشم مردم مصر مواجه شد.

215

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها