پشت‌پرده "همکاری نظامی" میان بیروت و دمشق علیه داعش!

پشت‌پرده
شنبه 14 مرداد 1396 - 18:25

یک منبع نظامی لبنانی هماهنگی نظامی مستقیم میان ارتش های لبنان و سوریه علیه گروهک تروریستی داعش را تکذیب کرد.

العالم لبنان

یک منبع نظامی لبنانی با اعلام این که ارتش لبنان با ارتش سوریه در مقابله با داعش در مرز دو کشور همکاری نمی کند، گزارش رسانه های داخلی درباره هماهنگی نظامی مستقیم میان دو ارتش را نفی کرد.

خبرگزاری رویترز به نقل از این منبع اعلام کرد که ارتش لبنان از قدرت نظامی لازم برای مقابله با گروهک داعش و شکست آن بدون هرگونه حمایت منطقه ای یا بین المللی، برخوردار است.

روزنامه "الجمهوریه" لبنان پیشتر به نقل از منابع نظامی از وجود هماهنگی نظامی مستقیم میان ارتش های لبنان و سوریه در مقابله با داعش  خبر داد.

خاطرنشان می شود که حضور عناصر داعش و النصره در مرزهای لبنان، برای این کشور از بازتاب های نظامی جنگ داخلی سوریه خطرناک‌تر است.

براساس این گزارش ارتش لبنان در عملیات ماه گذشته حزب الله علیه تروریست های النصره شرکت نکرد اما انتظار می رود به صورت گسترده حمله آینده علیه داعش را هدایت کند.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، دیروز جمعه اعلام کرد که حمله علیه عناصر داعش در مناطق مرزی لبنان به زودی آغاز خواهد شد.

وی افزود: ارتش لبنان از طرف مرزهای لبنان به این گروهک حمله خواهد کرد و در عین حال حزب الله و ارتش سوریه نیز از جانب سوریه به این گروهک حمله خواهند کرد.

یک منبع نظامی لبنانی خاطرنشان کرد که ارتش لبنان از مدتی پیش عملیاتی گسترده علیه عداعش آغاز کرده و راه های امدادرسانی این گروهک را بسته است.

ارتش لبنان ساعاتی پیش مواضع تروریست های داعش را در مناطق راس بعلبک و بقاع در شمال شرق لبنان بمباران کرد.

213

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها