احتمال برقراری توافق آتش بس بعدی در ادلب

احتمال برقراری توافق آتش بس بعدی در ادلب
يکشنبه 15 مرداد 1396 - 02:02

عضو دبیرخانه جریان "الغد السوری" گفت که پس از توافق آتش بس در حومه شمالی حمص، احتمالا شهر "ادلب" ایستگاه بعدی برقراری آتش بس باشد.

العالم ـ سوریه

قاسم خطیب در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: تصور می کنم که گام بعدی دستیابی به آتش بس در ادلب باشد. با همکاری با مصر و روسیه تمام تلاشهای خود را بکار خواهیم گرفت تا ادلب ایستگاه بعدی برای توافق آتش بس در حومه شمالی حمص باشد.

عضو جریان الغد سوریه افزود: پیش بینی می شود احمد الجربا رییس جریان الغد سوریه در آینده نزدیک وارد مسکو شود؛ هنوز زمان این سفر مشخص نشده است اما پیش بینی می کنم که به زودی صورت گیرد. اکثر کلیدهای حل مساله سوریه در دستان مسکو است. 

وی خاطرنشان کرد که تلاشهای جریان الغد سوریه با همکاری با روسیه و مصر برای آتش بس در سوریه پس از موفقیت آن در غوطه شرقی و حومه شمالی حمص، به تمام مناطق کشیده خواهد شد که این مساله در ایجاد فضایی متناسب با راه حل سیاسی سهیم خواهد بود.

جریان الغد سوریه روز پنجشنبه گذشته اعلام کرد که توافق آتش بس در حومه شمالی حمص با نظارت مصر و تضمین وزارت دفاع روسیه برقرار شد و خبرداد که نخستین کاروان کمکهای انساندوستانه فردا یکشنبه وارد منطقه می شود.

احمد الجربا نیز شنبه از جزییات توافق آتش بس در حومه شمالی حمص با نظارت مصر خبر داد و گفت: توافق در حومه شمالی حمص و پیش از آن در غوطه شرقی نوعی توازن با مذاکرات آستانه (که عنصر عربی در آن حضوری نداشت)، برقرار کرد.

وی افزود: کوتاه ترین راه برای دستیابی به راه حل در سوریه برقراری ارتباط با روسیه است و انتخاب مصر به عنوان ناظر به دلیل نداشتن تنش با هیچکدام از طرفهای بحران سوریه، امری طبیعی است و علاوه بر آن، مصر رابطه خوبی با روسیه دارد.

210

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها