هزینه هنگفت انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا

هزینه هنگفت انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا
يکشنبه 15 مرداد 1396 - 06:51

انگلیس تا 40 میلیارد یورو برای خروج از اتحادیه اروپا پرداخت می‌کند.

العالم - اروپا

خبرگزاری رویترز گزارش داد، روزنامه ساندی تلگراف روز شنبه به نقل از چند منبع دولتی ناشناس نوشت: انگلیس آماده است تا 40 میلیارد یورو (معادل 47 میلیارد دلار) به عنوان بخشی از یک معامله برای خروج از اتحادیه اروپا پرداخت کند.

این روزنامه نوشت: انگلیس آماده است این مبلغ را به عنوان بخشی از معامله ای بزرگتر بدهد که شامل توافق تجاری با این اتحادیه است.

به نوشته این روزنامه، مبلغ مورد نظر اتحادیه اروپا 60 میلیارد یورو است اما کف واقعی معامله 50 میلیارد یورو است. انگلیس برای پرداخت تا 30 میلیارد یورو آماده بود اما رقم واقعی 40 میلیارد یورو است، هرچند هنوز همه مردم و سیاستمداران بر سر این مساله توافق ندارند.

انگلیس پیشتر گفته بود آماده پرداخت مبالغ مربوط به تعهدات خود است، اما هیچگاه رقمی مشخص نکرده بود.

اکنون دولت انگلیس ضمن اعلام آمادگی برای پرداخت چهل میلیارد یورو به عنوان "صورت حساب" خروج از اتحادیه اروپا، از این اتحادیه خواست با دریافت این مبلغ  اجازه یابد همزمان با مذاکرات خروج از این اتحادیه گفتگو بر سر آینده روابط تجاری با اتحادیه اروپا پس از برگزیت را انجام دهد.

تحلیل گران از این امادگی دولت انگلیس به عنوان شکستن مقاومت در برابر پرداخت مطالبه جدایی به اتحادیه اروپا و یک عقب نشینی دیگر از مواضع قبلی انگلیس در قبال این اتحادیه یاد کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها