مجازات اعدام در انتظار شهادت طلبان فلسطینی

مجازات اعدام در انتظار شهادت طلبان فلسطینی
يکشنبه 15 مرداد 1396 - 08:43

محافل سیاسی و پارلمان رژیم صهیونیستی خواستار اعدام شهادت طلبان فلسطینی، شده اند.

العالم - فلسطین 

"عمر العبد" فلسطینی که قبلاً  اسیر بود، هنگام اجرای عملیات شهادت طلبانه در منطقه کوبر شهر رام الله زخمی شد و هم اکنون در بازداشت به سر می برد.

روزنامه یدیعوت آحارونوت روز شنبه در پایگاه اینترنتی خود نوشت: دادستانی نظامی از ارائه درخواست اعدام عمر العبد خودداری خواهد کرد. اسرائیل به دادگاه های نظامی اجازه می دهد که فقط در صورت درخواست دادستانی کل، حکم اعدام را صادر کنند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی چندی پیش گفته بود: زمان صدور حکم اعدام برای تروریست ها فرارسیده است و قانونی در همین راستا تصویب شده است.

نتانیاهو در مصاحبه ای گفته بود: باید رأی موافق همۀ رؤسای دادگاه ها را برای اجرائی کردن مجازات اعدام به دست آورد. رؤسای دادگاه ها می خواهند بدانند که سیاست کابینه درباره مجازات اعدام چیست . من به عنوان نخست وزیر اعلام می کند که قاتل باید اعدام شود.

گروهی از نمایندگان پارلمانی حزب حاکم لیکود درپی ارائه پیشنویسی برای تغییر قانون کیفری و قانون مبارزه با تروریسم هستند تا فلسطینی هائی که عملیات شهادت طلبانه اجراء می کنند ، اعدام شوند.

این پیشنویس که پیشنهاد " ناوا بوکر " است ، شامل افزودن 2 ماده به قانون کیفری و قانون مبارزه با تروریسم است که موضوع یکی از این مواد صدور حکم اعدام برای شهادت طلبان فلسطینی است .
ماده دوم هم شامل صدور حکم اعدام یا حبس ابد برای همکاران شهادت طلبان فلسطینی است.

 

طبق پیشنویس پیشنهادی ؛ تغییراتی در ماده 39 قانون به اصطلاح مبارزه با تروریسم اِعمال خواهد شد و اگر از اسلحۀ شیمیائی یا بیولوژیک یا رادیواکتیو یا هر نوع سلاح کُشندۀ دیگری استفاده شود یا به تأسیسات مهم حمله شود و این تأسیسات آسیب ببیند یا گروه زیادی از صهیونیستها متحمل آسیب های فراوانی بشوند ، حکم اعدام جایگزین حکم حبس ابد خواهد شد.

 

214

پربیننده ترین خبرها