مهاجم دیپورتی استقلال دوباره آقای گل شد

مهاجم دیپورتی استقلال دوباره آقای گل شد
يکشنبه 15 مرداد 1396 - 11:41

بعد از اینکه در استقلال سر نخواستن پروپئیچ دعوا شد، این مهاجم دوباره راهی سوپر لیگ آلبانی شد و با 28 گل آقای گل این رقابت ها لقب گرفت.

العالم - ایران

پرو پئیچ را به خاطر دارید؟ مهاجمی که قرار بود در لیگ پانزدهم عصای دست آبی های پایتخت برای اجرای نقشه های هجومی‌شان باشد. مهاجمی بلند بالا با سابقه درخشان که هرگز نتوانست شانسی برای نشان دادن توانایی هایش پیدا کند.

به واقع پرویز مطلومی هرگز نتوانست توانایی های این مهاجم کهنه کار را باور کند. مهاجمی که در جایگیری فوق العاده بود و می توانست از قد و قامت بلندش به بهترین نحو در خراب کردن تاکتیک دفاعی بهره ببرد.

پرو از فوتبال ایران و استقلال رفت اما گذر زمان نشان داد تقصیری نداشت اگر شانس بازی در استقلال را پیدا نمی کرد.

چه بر سر مرد ۳۱ گله آمد؟

پرو پئیچ با سابقه آقای گلی در فوتبال آلبانی به استقلال آمده بود. مردی که ۴ بار سوپرکاپ آلبانی را بالای سر برد و ۲ بار قهرمان جام حذفی این کشور شد. پرو در فصل ۱۴-۲۰۱۳ سوپر لیگ آلبانی ۳۱ گل زده بود تا نشان دهد کارش را بلد است. با این حال در استقلال پرویز مطلومی سعی نکرد تا توانایی های این مهاجم را شناسایی کند. در واقع اعتقاد راسخ پرویز خان به استفاده دائم از سجاد شهباززاده سبب شد تا تحت هیچ شرایطی به استفاده مداوم از پرو فکر نکند.

پئیچ اصالتاً کروات برای استقلال در لیگ برتر تنها ۴۹۷ دقیقه بازی کرد در شرایطی که فقط ۴ مرتبه به ترکیب اصلی تیم مظلومی رسید. نتیجه جالب بود؛ این مهاجم طی همان مدت کوتاه ۳ گل به استقلال خوزستان(۱-۱)، فولاد(۲-۰) و سایپا(۱-۲) زد که این گل آخرش ۳ امتیازی بود.

پرو در جام حذفی هم نادیده انگاشته شد. با این حال وقتی برابر شهرداری سمنان وارد زمین شد طی ۱۰ دقیقه ۲ گل به ثمر رساند تا بلکه به چشم بیاید اما این اتفاق نیفتاد.

و امروز مهاجم دیپورت شده از اردوی استقلالی ها چه می کند؟

بعد از اینکه در استقلال سر نخواستن پروپئیچ دعوا شد، این مهاجم دوباره راهی سوپر لیگ آلبانی شد. نکته قابل تامل اینکه این مهاجم برای تیم جدیدش کوکسی ۳۵ بازی انجام داد در حالی که در تمام دیدارهای یاد شده انتخاب اول کادر فنی تیمش بود.

پرو توانست طی ۳۱۴۱ دقیقه برای کوکسی ۲۸ گل بزند. نتیجه جالب تر بود؛ کوکسی قهرمان شد و پرو آقای گل مطلق سوپر لیگ آلبانی.

نکته قابل تامل تر اینکه دومین گلزن برتر فصل کالب اکوبان غنایی- ایتالیایی بود که موفق شد برای تیمش پارتیزان تیرانا ۱۷ گل به ثمر برساند.

و صد البته قابل تامل اینکه کالب همین چند روز پیش با عقد قراردادی جالب توجه به لیدزیونایتد انگلستان پیوست. به عبارت ساده تر انتخاب مهاجمی جوان از سوپر لیگ آلبانی توسط باشگاهی مثل لیدزیونایتد به خوبی خبر از سطح مسابقات انجام شده در آن می دهد.

از سوی دیگر باید به شرایط تیم ملی آلبانی توجه داشت. تیمی که در رقابتهای انتخابی یورو همه رقبا را شگفت زده کرد. این تیم  که درسال ۲۰۱۵ تا رده ۲۲ رنکینگ فیفا صعود داشت بازیکنانی را به تیم های مطرحی چون هامبورگ، فرایبورگ، کایزسلاترن، باری، امپولی، پسکارا، پائوک و... فرستاده تا ثابت شود فوتبال آلبانی و در نتیجه سوپر لیگش را نمی توان یک فوتبال سطح پایین قلمداد کرد. و استقلال آقای گل بی چون و چرای این رقابت ها را با زور از اردوی خود بیرون انداخت!

مشرق

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها