جعفری: با وجود حمایت برخی کشورها از داعش، عراق درجنگ پیروز شد

جعفری: با وجود حمایت برخی کشورها از داعش، عراق درجنگ پیروز شد
يکشنبه 15 مرداد 1396 - 15:16

وزیر امور خارجه عراق اعلام کرد : عراق پیروزمندانه از جنگی جهانی بیرون آمد جنگی که اتباع بیش از 120 کشور در آن مشارکت داشتند.

العالم - عراق

ابراهیم جعفری در دیدار سفیر جدید آکرودیته نیوزیلند در عراق گفت: عراق پیروزمندانه از جنگی جهانی بیرون آمد جنگی که اتباع 120 کشور جهان در آن مشارکت داشتند و از گروه تروریستی داعش حمایت می کردند.

وزیر امور خارجه عراق اعلام کرد : برخی کشورها از داعش حمایت آموزشی ، تسلیحاتی ، ترانزیتی و رسانه ای می کردند، ولی عراق با وجود همۀ این حمایت ها، زودتر از آنچه تصور می شد، از میدان مبارزه با تروریست های داعشی پیروز و سربلند بیرون آمد.

جعفری، وضعیت مالی عراق را نامناسب خواند و گفت : عراق به علت کاهش شدید قیمت نفت با شرایط فوق العاده ای روبرو است.

سومریه نیوز به نقل از بیانیه دفتر ابراهیم جعفری گزارش داد : جعفری و برادلی ساودن سفیر جدید آکرودیته نیوزیلند در عراق در بغداد درباره مسائلی همچون روابط دوجانبه و لزوم افزایش این روابط گفتگو کردند.

سفیر جدید آکرودیته نیوزیلند در این دیدار استوارنامه خود را به جعفری تقدیم کرد.   

جعفری در این دیدار گفت : نیوزیلند کشوری دوست برای عراق است و از کشور ما در بخش های امنیتی ، آموزشی ، تسلیحاتی و سیاسی و در محافل بین المللی حمایت کرد.  ساودن هم بازپس گیری شهر موصل را به الجعفری تبریک گفت و افزود : نیوزیلند همچون گذشته از عراق در مبارزه با داعش حمایت و پشتیبانی خواهد کرد.

ساودن گفت : جهانیان نَه تنها به عراق به عنوان کشوری که پیروز میدان مبارزه با داعش است، نگاه می کنند بلکه می خواهند بدانند که چگونه این پیروزی را به دست آورده است .

ابراهیم الجعفری روز 4 اوت اعلام کرد که عراق بحران تروریسم را پشت سر گذاشته است و مرحله بازسازی و سازندگی را آغاز خواهد کرد

214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها