لاریجانی در دیدار رئیس مجلس سنای کامرون:

اولویت سیاست ایران همکاری با کشورهای آفریقاست

اولویت سیاست ایران همکاری با کشورهای آفریقاست
يکشنبه 15 مرداد 1396 - 20:09

رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با رئیس مجلس سنای کامرون گفت: همکاری با کشورهای آفریقایی جزو اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی است.

العالم ـ ایران 

 

علی لاریجانی عصر امروز (یکشنبه 15 مرداد) با مارسل نیات انجیفنجی رئیس مجلس سنای کامرون که برای شرکت در مراسم تحلیف رییس جمهور در ایران به سر می برد، دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

در این دیدار لاریجانی با اشاره به روابط دوستانه و گسترده ایران و کامرون گفت: همکاری با کشورهای آفریقایی جزو اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی محسوب می‌شود و ما علاقمند به همکاری در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه صنعت، معدن، داروسازی و صنایع غذایی هستیم.

وی ادامه داد: از طرف دیگر شرکت‌های پیشرفته و خوبی در ایران برای اجرای پروژه‌های زیرساختی و جاده‌سازی وجود دارد و کشور کامرون می‌تواند از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه بعد از توافق هسته‌ای زمینه‌های خوبی برای فعالیت شرکت‌های ایرانی به وجود آمده که از این ظرفیت‌ها باید به خوبی استفاده کرد.

در ادامه این دیدار مارسل نیات انجیفنجی رئیس مجلس سنای کامرون بر لزوم گسترش روابط و همکاری های ایران و کامرون تاکید کرد و گفت: کشور کامرون جایگاه مهم و برجسته ای در قاره آفریقا دارد و با توجه به این ظرفیت ها، گسترش روابط و همکاری ها میان دو کشور مهم و ضروری است.

وی با بیان اینکه کشور کامرون به تجارب جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف به ویژه بخش‌های اقتصادی و صنعتی نیاز دارد، افزود: دو کشور باید درجهت ارتقاء سطح روابط و تعاملات گام بردارند.

مارسل نیات انجیفنجی با اشاره به فعالیت گروه‌های تروریستی از جمله بوکوحرام در منطقه آفریقا گفت: این گروه تروریستی مشکلات امنیتی و همچنین معضلات اقتصادی را برای منطقه ایجاد کرده است و ما خواهان همکاری های کشورهای دوست برای مقابله با این پدیده هستیم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها