فرستاده ویژه رئیس جمهور ویتنام در دیدار با رحیم پور مطرح کرد؛

درخواست ویتنام از ایران برای حمایت از عضویت غیردائم این کشور در شورای امنیت

درخواست ویتنام از ایران برای حمایت از عضویت غیردائم این کشور در شورای امنیت
يکشنبه 15 مرداد 1396 - 20:09

فرستاده ویژه رئیس جمهور ویتنام در دیدار با معاون وزیر خارجه کشورمان خواستار حمایت ایران از نامزدی این کشور برای عضویت غیردائم در شورای امنیت سازمان ملل شد.

العالم _ ایران

فرستاده ویژه رئیس جمهور ویتنام در دیدار با معاون وزیر خارجه کشورمان بر ضرورت ارتقای همکاری های دو کشور تاکید کرد.

تران کوانگ تیپ وزیر و رئیس دفتر رئیس جمهور ویتنام بعد از ظهر یکشنبه  با ابراهیم رحیم پور معاون آسیا و اقیانوسیه در محل وزارت امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

رحیم پور در این گفتگو  ضمن تشکر از حضور وزیر ویتنامی در مراسم تحلیف دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، از همکاریهای سازنده و حمایت های ویتنام از کشورمان در مجامع منطقه ای از جمله اتحادیه آسه آن و سازمانهای بین المللی به ویژه رای منفی به قطعنامه های حقوق بشری علیه کشورمان قدردانی کرد.

طرف ویتنامی نیز با اشاره به استقلال رای کشورش و حمایت از کشورمان در مجامع بین المللی، خواستار حمایت جمهوری اسلامی ایران از نامزدی کشورش برای عضویت در شورای امنیت سازمان ملل متحد به عنوان عضو غیر دائم و حمایت از نامزدهای ویتنام برای تصدی دبیرکلی یونسکو و طرح کلمبو شد.  

طرفین در این دیدار به صورت مشترک حجم مبادلات فعلی را نامتناسب با ظرفیت ها ارزیابی کرده، بر ضرورت ارتقاء و توسعه همکاریها به ویژه در زمینه تجارت، گردشگری، برقراری پرواز مستقیم، همکاری در زمینه کشت برنج و شیلات و ... تاکید کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها