نخستین دیدار میان وزیران خارجه دو کره

نخستین دیدار میان وزیران خارجه دو کره
دوشنبه 16 مرداد 1396 - 10:39

یک مقام رسمی در وزارت خارجه کره جنوبی گفت: وزرای خارجه دو کره دیدگاهها درباره ابتکارعمل کره جنوبی را برای انجام گفت و گو میان سئول و پیونگ یانگ بررسی کردند.

العالم - آسیا

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی روز دوشنبه، به نقل از یک مقام رسمی در وزارت خارجه این کشور گزارش داد: " کانگ کیونگ هوا" وزیر خارجه کره جنوبی با " ری یونگ هو" همتای کره شمالی خود دیدار کرد.

این دیدار دیروز (یکشنبه) در حاشیه مراسم صرف شام در نشست امنیتی منطقه ای "آ سه آن" که در مانیل پایتخت فیلیپین برگزارشد، صورت گرفت. این نشست پس از فشار شدید بین‌المللی برای محدود کردن برنامه تسلیحات هسته‌ای کره‌شمالی برنامه‌ریزی شده است

به گفته این خبرگزاری، وزیر خارجه کره جنوبی فرصت را مغتنم شمرد و به همتای کره شمالی اش گفت: انتظار می رود ابتکارعمل سئول موسوم به "ابتکارعمل برلین" سریعتر پیش برود. این اقدام کانگ کیونگ هوا پس از آن صورت گرفت که کره شمالی تاکنون هیچ واکنشی به "ابتکارعمل برلین" نداشته است.

وزیر خارجه کره شمالی در پاسخ تصریح کرد: این ابتکار عمل فاقد جدیت است و در حالی مطرح شده که کره جنوبی با همکاری آمریکا، به اعمال فشارها علیه کره شمالی ادامه می دهد.

دولت جدید کره‌جنوبی به ریاست "مون جائه این" بیش از دولت سابق سعی دارد تا با همسایه شمالی خود وارد مذاکره شده و از راه گفت‌وگو این مشکلات را حل کند.

کانگ، اولین وزیر امور خارجه زن کره جنوبی اعلام کرد که اگر فرصتی برای مذاکره با نمایندگان کره‌شمالی در رابطه متوقف کردن برنامه‌های تحریک‌آمیز پیونگ‌یانگ در راستای پیشنهاد اخیر سئول برای مذاکرات با هدف ایجاد یک صلح فراگیر ایجاد شود، مورد استقبال کره‌جنوبی قرار می‌گیرد.

اخیرا و در ماه جولای سئول پیشنهاد مذاکره با پیونگ‌یانگ را مطرح کرد که هیچ واکنشی از سوی مقام‌های کره‌شمالی در پی نداشت.

221
 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها