درخواست سوریه برای انحلال فوری ائتلاف آمریکا

درخواست سوریه برای انحلال فوری ائتلاف آمریکا
دوشنبه 16 مرداد 1396 - 10:56

وزارت امورخارجه سوریه با اشاره به ادامه کشتار شهروندان در حملات ائتلاف آمریکا، انحلال فوری این ائتلاف را خواستار شد.

العالم - سوریه
وزارت امورخارجه سوریه با ارسال 2 نامه به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت، تأکید کرد: حمله به مناطق مسکونی و خانه های شهروندان و ویران کردن بیمارستان دولتی رقه و استفاده از سلاح ممنوع فسفر سفید، از سوی "ائتلاف بین المللی" به فرماندهی آمریکا، به صورت برنامه ریزی شده، نقض آشکار قوانین انسانی بین المللی است. 
وزارت امورخارجه سوریه با اشاره به جنایتهای ائتلاف آمریکا در کشتار شهروندان استانهای رقه، حسکه، حلب، دیرالزور و دیگر شهرها، خاطرنشان کرد: دولت سوریه بار دیگر جنایتهای ائتلاف بین المللی علیه شهروندان سوری را به شدت محکوم، و این جنایتها در حد جنایتهای ضد بشری است و با هیچ بهانه ای قابل توجیه نمی باشد.  
سوریه بار دیگر در این نامه ها، انحلاف فوری ائتلاف نامشروع آمریکا را خواستار شد و تأکید کرد که ائتلاف مذکور بدون درخواست دولت سوریه و خارج از چارچوب سازمان ملل متحد تشکیل شد و دولت سوریه از شورای امنیت می خواهد به مسؤولیتهای خود در حفظ صلح و امنیت جهانی و الزام همه کشورها به اجرای مقررات شورای امنیت درخصوص مبارزه با تروریسم و به ویژه قطعنامه 2253 سال 2015 عمل کند.
بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه، جنگنده های ائتلاف آمریکا شنبه گذشته در جنایتی جدید مناطق مسکونی شهر رقه را هدف قرار دادند و 43 شهروند را کشتند، و ده ها تن را مجروح کردند. 48 ساعت قبل از این جنایت نیز، جنگنده های ائتلاف در حمله به همین شهر 8 تن از اعضای یک خانواده (یک زن و 7 کودک) را کشتند.

پربیننده ترین خبرها