جنایت جدید ائتلاف آمریکا در سوریه

جنایت جدید ائتلاف آمریکا در سوریه
دوشنبه 16 مرداد 1396 - 11:13

جنگنده های ائتلاف آمریکا جنایت جدید را در سوریه رقم زدند.

العالم - سوریه
خبرنگار شبکه العالم روز دوشنبه از سوریه گزارش داد، جنگنده های ائتلاف بین المللی به فرماندهی آمریکا در حمله به شهر "المیادین" در حومه دیرالزور، چند نفر از شهروندان را کشتند.
وزارت امورخارجه سوریه دیروز با ارسال 2 نامه به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت، تأکید کرد: حمله به مناطق مسکونی و خانه های شهروندان و ویران کردن بیمارستان دولتی رقه و استفاده از سلاح ممنوع فسفر سفید، از سوی "ائتلاف بین المللی" به فرماندهی آمریکا، به صورت برنامه ریزی شده، نقض آشکار قوانین انسانی بین المللی است. 
وزارت امورخارجه سوریه با اشاره به جنایتهای ائتلاف آمریکا در کشتار شهروندان استانهای رقه، حسکه، حلب، دیرالزور و دیگر شهرها، انحلال فوری این ائتلاف را خواستار شد و تأکید کرد: دولت سوریه بار دیگر جنایتهای ائتلاف بین المللی علیه شهروندان سوری را به شدت محکوم، و این جنایتها در حد جنایتهای ضد بشری است و با هیچ بهانه ای قابل توجیه نمی باشد.  
بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه، جنگنده های ائتلاف آمریکا شنبه گذشته در جنایتی جدید مناطق مسکونی شهر رقه را هدف قرار دادند و 43 شهروند را کشتند، و ده ها تن را مجروح کردند. 48 ساعت قبل از این جنایت نیز، جنگنده های ائتلاف در حمله به همین شهر 8 تن از اعضای یک خانواده (یک زن و 7 کودک) را کشتند.

پربیننده ترین خبرها