رییس جمهور زیمبابوه با روحانی دیدار کرد

رییس جمهور زیمبابوه با روحانی دیدار کرد
دوشنبه 16 مرداد 1396 - 14:19

حجت الاسلام حسن روحانی در دیدار با رییس جمهور زیمبابوه گفت: ایران و زیمبابوه ظرفیت‌ها و فرصت‌های خوبی برای گسترش همکاری‌ها در عرصه‌های کشاورزی، علمی، فرهنگی و اجرای پروژه‌های صنعتی و فنی دارند.

العالم ـ ایران 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری،حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌‌جمهور در دیدار «رابرت موگابه» رئیس‌جمهور زیمبابوه با استقبال از گسترش روابط تهران و هراره، گفت: ایران و زیمبابوه ظرفیت‌ها و فرصت‌های خوبی برای گسترش همکاری‌ها در عرصه‌های کشاورزی، علمی، فرهنگی و اجرای پروژه‌های صنعتی و فنی دارند که باید از این زمینه‌ها برای ارتقای سطح روابط دوستانه بیش از پیش و به نفع ملت‌های دو کشور بهره‌گیری شود.

وی با تشکر از حضور وی در مراسم تحلیف، افزود: مردم زیمبابوه همواره برای ما ملتی مبارز، مقاوم و دوست به حساب می‌آیند.

رئیس‌‌جمهور اضافه کرد: ملت زیمبابوه همچون ملت ایران برای استقلال خود مبارزه کرده و می‌کند و ما از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی همواره روابط خوبی با زیمبابوه داشته‌ایم.

همچنین «رابرت موگابه»رئیس‌جمهور زیمبابوه نیز در این دیدار با تأکید بر اینکه کشورش همواره دوست ایران بوده است، گفت: مراسم تحلیف دور دوم ریاست‌جمهوری جنابعالی، بسیار خوب و موفق برگزار شد و زیمبابوه خواهان روابط گسترده و همکاری نزدیک با ایران است.

وی اظهارداشت: زیمبابوه ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه در عرصه‌های محصولات کشاورزی، فناوری ارتباطات، معادن و منابع زیرزمینی قوی و نیروی انسانی دارد که می‌تواند بستر مناسبی برای انتقال تجربیات و گسترش تعاملات و همکاری‌ با ایران باشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها