واکنش نماینده سوری به تغییر موضع عادل الجبیر

واکنش نماینده سوری به تغییر موضع عادل الجبیر
دوشنبه 16 مرداد 1396 - 16:07

نماینده پارلمان سوریه با اشاره به شکست توطئه‌های عربستان سعودی علیه سوریه تاکید کرد: تغییر موضع عربستان سعودی برآیند شکست توطئه‌های آن علیه سوریه است.

العالم - سوریه

به گزارش اسپوتنیک عربی، نماینده پارلمان سوریه با اشاره به شکست توطئه‌های عربستان سعودی علیه سوریه تاکید کرد: تغییر موضع عربستان سعودی برآیند شکست توطئه‌های آن علیه سوریه است.

عمار اسد، معاون رئیس کمیسیون روابط خارجی پارلمان سوریه گفت: آنچه از وزیر امور خارجه عربستان سعودی درباره ماندنی بودن رئیس جمهور بشار اسد، نقل می‌شود، اولین موضع‌گیری بین‌المللی در این باره نیست بلکه پیش از این نیز رئیس جمهور فرانسه و «رکس تیلرسون»، وزیر امور خارجه آمریکا، و نیز شمار زیادی از مسئولان کشورهای غربی تاکید کرده بودند که کناره‌گیری بشار اسد پیش‌شرط فرایند سیاسی سوریه نیست.

نماینده پارلمان سوریه در ادامه گفت: چرخش در موضع عربستان نتیجه ناکامی و شکست سنگین توطئه‌ها وجوسازی‌های بی‌شرمانه رسانه‌های آن است، در حالی که مقامات سوریه چنین رفتاری نداشتند.

علت دیگری که ممکن است سبب تغییر موضع عربستان سعودی شده باشد، تغییر رویکرد بین‌المللی به علت شیوع تروریسم باشد. افزون بر این، مشکلاتی که عربستان دارد و با وضع داخلی خفتت‌باری با آن مواجه است و پرداختن به آن‌ها را در رسانه‌ها ممنوع شود.
وی درباره تصمیم آمریکا درباره پس گرفتن سلاح‌های نظامی از گروهک‌های وابسته به گروه موسوم به «ارتش آزاد» و حمایت نکردن از آن‌ها نیز گفت: این اقدان نشان‌دهنده مزدوری آن‌هاست، همان‌هایی که در زمان مذاکرات به هتل‌ها فرستاده می‌شوند تا چیزی را مطرح کنند که قدرت‌هایی که خواهان نابودی سوریه هستند، می خواهند.

این نماینده پارلمان سوریه خاطرنشان کرد: سوری‌ها شعار و حرف را قبول نمی‌کنند بلکه موضع عربستان باید در عمل تغییر کند؛ زیرا ما که منتظر این نبودیم که عادل الجبیربه ما بگوید که بشار اسد ماندنی است یا ماندی نیست. سوری ها هستند که مشخص می‌کنند چه کسی می‌ماند و چه کسی می‌رود و مشروعیت متعلق به این مردم است.

پیشتر، برخی منابع خبری به نقل از یکی از مخالفان سوریه اعلام کرده بودند که عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، به هیئت عالی مذاکره‌کننده مخالفان سوری گفته که بشار اسد ماندنی است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها