رؤیایی که کردهای سوریه در سر "ندارند"!

رؤیایی که کردهای سوریه در سر
سه شنبه 17 مرداد 1396 - 00:51

رئیس حزب اتحادیه دموکراتیک کرد سوری، اخبار منتشرشده درباره هدفگذاری کردهای سوریه برای ایجاد منطقه ای مستقل برای خود را تکذیب کرد.

العالم سوریه

صالح مسلم در گفتگو با مطبوعات تاکید کرد: ما رویای "کردستان سوریه" را در سر نمی پروریم و خواستار منطقه کردنشین مستقل نیستیم. در ائتلاف نیروهای سوریه دموکراتیک که پیروزی های مختلفی کسب و مناطق وسیعی را آزاد کرد و به دومین نیروی بزرگ کشور تبدیل شد، فقط قوم کُرد حضور  ندارد بلکه سایر اقوام از جمله عرب ها، سریانی ها و ترکمن ها نیز در این ائتلاف هستند و هدف ما این است که سوریه، کشوری یکپارچه، فدرالی، دموکراتیک با نظام و قوانین جدید باشد که حقوق مساوی برای همه شهروندان خود را تضمین نماید.

وی تأکید کرد: پیروزی نیروهای سوریه دموکراتیک فقط توسط کردها به دست نیامده و سخن درباره سوء استفاده از توسعه نفوذ نیروها برای ایجاد منطقه کردی مستقل در سوریه، ناشی از ایده های عجولانه است که در واقع، پایه و اساسی ندارند.

مسلم درباره علت شتاب زدگی برای تصویب دو قانون انتخابات و تقسیم اداری در مناطق تحت سیطره کردها گفت: «نمی توان منتظر ماند به این امید که راه حل فراگیر در سوریه رخ بدهد، زیرا در واقع نمی دانیم این اتفاق چه موقع خواهد افتاد. مناطق آزاد شده باید یک نظام اساسی برای انجام امور خود داشته باشند. کل ماجرا همین است اما برخی مایلند مسائل را با هم بیامیزند».

202

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها